Avsaknad av inlägg + intressant frågeställning

Som ni (du eftersom jag troligen bara har en läsare) vet så har det varit en ganska stor avsaknad av inlägg den senaste tiden. Anledningen är att jag faktiskt jobbat en aning med någon form av IT-support för folk som är mentalt handikappade eller helt enkelt blir blinda när de ser Windows Vista.

Det hela har fungerat bra fram tills idag (igår eftersom klockan är liiiite över 00:00) då jag nästan skällde ut en gammal tant för att hon hade musacceleration på. Jag insåg att jag nog borde tagga ner, men folk som använder musacceleration är fan bland det värsta jag vet. Musen blir ju fan omöjlig att kontrollera. Det är ju som att köra bil där ratten och pedalerna gör precis tvärtom det du vill, samtidigt som du kör i ett spegelrum där antalet speglar konstant ändras så att det blir totalt omöjligt att manövrera sig fram. Precis så är det! Jävla äckel är det som inte fattar att musacc måste vara avstängt...

Eftersom jag varit så tråkig på senaste tiden kommer här en tämligen intressant tanke jag idag funderade på i en stunds tristess:

Föreställ dig att det är OS-final i 100 meter. Usain Bolt leder överlägset med 10 meter kvar, när någon plötsligt och helt oväntat slänger in en spruta fylld med prestationshöjande medel på banan. Bolt trampar på sprutan och får i sig en avsevärd mängd doping. Han vinner loppet, men kommer han att bli diskad? I den obligatoriska dopingkontrollen som äger rum direkt efter loppet kommer han att åka dit så det visslar om 'et, men samtidigt så vet arrangörerna att han fick i sig de otillåtna preparaten först 10 meter innan mållinjen och skulle ha kunnat gå resterande meter och fortfarande vinna. Det är onekligen en mycket intressant fråga som jag definitivt kommer att utveckla ytterligare i nästkommande inlägg.

Vad tror du skulle hända egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0