Länge sedan jag firade nyår hemma...

Det var, precis som med julen, hela tre år sedan jag senast var hemma på nyår. Till skillnad från julafton så känns ett nyår hemma plötsligt inte lika spännande. Förra året befann jag mig på den översköna Tahiti-ön Moorea och upplevde en av jordens vackraste och lyxigaste platser, och året innan det upplevde jag det som varje år är det bästa nyårsfyrverkeriet: Sydneys Harbour Bridge. Båda platserna känns tämligen svårslagna, framförallt om man idag tittar ut genom fönstret och möts utav en ogenomtränglig ultratjock grå vägg av dis/dimma som gör att inte ens den mest positiva personen i världen kan känna glädje.

I år blir det nyår hemma, med miniraketer och svinkyla istället. Det känns ju lite småtrist, men om man får iväg ett par riktigt schyssta smällare, eller kanske "råkar" tappa ner lite glöd i smällpåsen, ja då kanske det kan bli riktigt kul ändå... Synd bara att det inte är 30 grader varmare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0