Natten innan Roadtrip

Snart är det dags. Spänningen ligger som ett oroande moln över mitt annars så lätta sinne. Har jag kommit ihåg att packa allting, har jag med mig pengar, ska man ta med sig badhandduk, varför kallas skådespelaren Janne Carlsson för "Loffe"? Frågorna är många.

Jag tror dock att jag är redo för årets första, men förhoppningsvis inte sista, roadtrip. Jag, Mulla Omar och en jävla fjant ska dra iväg mot sydligare breddgrader. För er som följt Nile City mycket nära så bär det av till Trenchtown på Solen och Vindarnas Ö. Det ska bli fett.

Imorgon vid 10:00 är det tänkt att vi ska bege oss. Flamman får dessvärre (som tur är) inte förtroendet att vara färdmedel, utan vi ska istället använda Fjantens bil, det ruttna päronet. Senast jag gav mig av ditåt (med flamman) började motorn brinna vid nyköpingsbro, så låt oss hoppas att päronet klarar det bättre än så.

Jag och Mulla har i alla fall gjort oss redo för en lååååång dag i bilen. Vi har bränt ut 5 skivor: Absolut Sydstat, lite blandat, chill samt en John Williams Special och en med övrig filmmusik.

Nåja, det var allt för idag.

Eller ja, en sak till förresten:

Päronet du fula bil, klarar du ens fyra mil
Flamman den är röd och snabb, Päronet är bara skabb
Långsam, ful och luktar illa, en bil som inte nån kan gilla
Som drivved i en sjö av exkrement, en bil som inte är värd ett cent
Med Päronet är vi aldrig utom fara, som att stå på en pinne med halsen i en snara
Döden väntar runt varje knut, vi skulle tagit flamman, I den är det krut!

Don't Stop Believing, Hold On To That Feeling // Eder Allsmäktige: Viktor "Den Store" Jansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0