Ranka dina fingrar!

Det var igår som jag under en kort stunds tristess kom på den mycket underliga tanken: "Vilka fingrar är egentligen mina favoriter?". Jag funderade så frenetiskt att jag snart började forma en lista där jag kom fram till följande:

10. Vänster lillfinger
9. Höger lillfinger
8. Vänster ringfinger
7. Höger ringfinger
6. Vänster långfinger
5. Höger långfinger
4. Vänster pekfinger
3. Höger pekfinger
2. Vänster tumme
1. Höger tumme

Som man kan utläsa utav listan så är jag givetvis högerhänt. För att motivera mina val så anser jag att lillfingrarna är de mest onödiga eftersom de inte används i lika stor utsträcknings om de andra. Lillfringrets största funktion är att avslöja folk som dricker lite bögigt ur vinglas. Ringfingrarna och långfingrarna håller väl på det stora hela ungefär lika hög klass, men jag placerade långfingrarna på de lite ädlare platserna av den enkla anledningen att de används för att säga: "Fuck You!". Pekfingrarna är funktionella då de kan användas på oerhört många sätt. Tummarna kammade dock hem första och andraplatsen, främst av den anledningen att dessa är nödvändiga för att kunna greppa saker.

Hur rankar du dina fingrar?

Kommentarer
Postat av: paco

skulle ta tumme och pekfinger på 1-2 plats fast båda på högerhanden. blir man av med de andra 8 fingrarna så är det ju skitdåligt att ha två tummar bara. knäppa knappar, skruva skruvar och kasta mynt blir skitsvårt med två tummar, fail virre

2010-01-12 @ 04:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0