Mellan Himmel och Jord-dikten

Den mycket hyllade dikten från första sändningen av TV-showen Mellan Himmel och Jord kommer här igen:


Hej jag heter Axel Urled och är Tolv år gammal. Jag älskar ert program och för någon vecka sedan, när jag inte hade något att göra på ungdomsanstalten, så skrev jag en dikt. Min mamma tyckte den var fin och sa att jag skulle skicka in den till er, så här kommer den:

 

Låt oss baka tillsammans med bara bringor, låt oss sova i ett badkar med frukostflingor

Låt oss skiva en ost med en hockeyklubba, låt oss kalla Mona Sahlin: ”Din jävla subba”

Låt oss skriva en raplåt om tyska barn, låt oss virka en tröja av havreflarn

Låt oss dräpa en katt mot en vägg av kåda, låt oss ägna ett dygn åt att citera Yoda

Låt oss kalla varandra för Bengt och Lars, låt oss drabbas av extrema urinläckage

Låt oss vandra tillsammans mot solnedgången, låt oss sjunga låten om kalle på spången

Låt oss kasta ris på nån galen fåne, låt oss kärnvapenbomba det vidriga Skåne.

Låt oss förbjuda alla dessa usla rim, låt oss stänga igen munnen med superlim

Låt oss aldrig mer yttra ett diktat ord, låt mänskligheten leva i lycka mellan himmel och jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0