Favorit i repris - Överkörd sköldpadda

Det är nu lite över ett år sedan jag och min blivande resekamrat Mulla Omar råkade ut för något av det sjukaste som någonsin har hänt. För er som av någon anledning missade det, eller helt enkelt har glömt bort, så kommer här inlägget igen. Jag vill varna för att vissa bilder innehåller sköldpaddsmos!


Denna kväll, den 6:e augusti 2009 påbörjades som en vanlig kväll i mitt totalt ointressanta liv. Ingenting utöver det normala händelseförloppet inträffade fram tills dess att jag och Mulla Omar satte oss i bilen för att köra en sväng. Vi åkte av en händelse förbi mina hoods i underbara Pungpinan där vi lite hastigt inser att någonting ligger på vägen. Mulla reflekterar inte speciellt mycket över om det är en sten eller någonting liknande och svänger behärskat bara lite åt sidan. Jag själv däremot känner hur nyfikenheten kommer krypande och min kvinnliga intuition säger mig att det här är någonting utöver det vanliga, så jag bestämmer mig för att hålla ögonen på det mystiska föremålet.

Precis när vi passerat det inser jag vad jag såg. Det var en sköldpadda. Överkörd i Pungpinan!

Vi vände för att köra tillbaka och se om det verkligen var sant. Det kan ju omöjligt stämma att en överkörd sköldpadda skulle ligga vid Pungpinan. Vi åker sakta men säkert förbi och inser snart att mina ögon inte hade lurat mig. Det var faktiskt en sköldpadda som låg där, halvt krossad.

Vi började diskutera vad i tusan vi skulle göra, innan vi kom fram till att vi i alla fall måste flytta den så att ingen annan kör på den stackars sköldpaddan. Mulla Omar tar fram en pinne för att peta den stackaren åt sidan, då vi plötsligt ser en minimal rörelse. Den krossade lille krabaten levde fortfarande. Vi insåg att vi måste göra någonting, men ingen av oss ville, eller kunde, avliva den. Vi kom snart till insikt om att det bästa vore att skjutsa den till Bagarmossens djursjukhus så att de där kunde få slut på skalmans lidande. Tyvärr hann vi aldrig riktigt så långt då buss 816 närmade sig med stormsteg och POFF, stackars sköldis smetades ut över hela vägbanan.

Det hela var en mycket obehaglig, och minst lika underlig händelse, så jag varnar för att bilderna nedan kan anses som riktigt vidriga. Därför sker en titt sker på egen risk. Och om du vet om att du av "misstag" råkat släppa lös din sköldpadda så FUCK YOU. Hur i helvete har du tänkt din inavlade idiot?! Sånna som du borde ställas på en liten plattform som långsamt sänks ner  i ett syrabad  som är omringat av små snoriga dagisbarn. Dessa dagisbarn ska sedan kasta småsten så att syran skvätter upp längsmed dina ben och din kropp, allt eftersom du sänks ned i syrabadet. Brinn i helvetet din jävla idiot!

































Före bussen:





Efter bussen: 



R.I.P. Sköldis!

Kommentarer
Postat av: z a n n y h ♥ Jag är inte elak, bara ärlig!

Men usch va hemskt :S



Vill du bli dagens blogg? Kika in på min blogg och anmäl dig nu isf! :)

2010-08-25 @ 14:33:08
URL: http://zannyh.blogg.se/
Postat av: patricia

Usch va äckligt! =( haha , asså har de verkligen hänt på riktigt?:O

2010-08-25 @ 14:38:30
URL: http://nattstad.se/patriciamutas
Postat av: sandra

NEE fy fan va hemskt!!

2010-10-02 @ 12:06:35
URL: http://rockkylicious.blogg.se/
Postat av: kajsa

Nej vad hemskt :O !?!

2010-10-05 @ 15:49:09
URL: http://kajsablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0