ComHem kan brinna i helvetets lågor...

Detta inlägg passar för övrigt extremt bra in som "Saker att störa sig på - Del 4" eftersom det handlar om det fullständigt, omåttligt, gränslöst störande ComHem. Om du på din "Saker att störa sig på"-lista har med "Wall of Text" så sluta läs HÄR!

Ful logga har dom också...


Varför stör jag mig på ComHem då kan man ju fråga sig. Jo, det ska jag tala om för dig. ComHem är nämligen satans avkomma, förkroppsligad som en bredbandsleverantör. Min far, som tyvärr inte besitter denna vetskapen, tyckte härom veckan att det var en mycket, mycket bra idé att flytta telefonin till ComHem eftersom de efterblivna jävlarna då skulle höja vår bredbandshastighet från 50mbit till 100. Ett nytt modem skulle skickas ut eftersom det tidigare modemet, som skulle ge oss maximal hastighet men som bara klarade av 50mbit, var tvunget att bytas.

Hittills fungerade faktiskt ComHem på ett sätt som gör att man inte nödvändigtvis behöver skämmas över hela mänskligheten, även om vi med erfarenhet säkert vill det ändå, för någon vecka senare trillade det faktiskt in ett paket. Jag kopplade snabbt och smidigt in modemet, väntade de anvisade tio minuterna och kände att någonting snart bara var tvunget att gå riktigt snett. Såhär bra funkar nämligen ingenting med ComHem. Bingo, jag hade rätt som vanligt. Internet fungerade till en början, min startsida laddades snabbt som någonting som är väldigt snabbt, men mitt lyckorus blev mycket kortvarigt. Jag bestämde mig för att surfa in på en annan sida, låt oss för enkelhetens skull säga facebook. Här uppstår genast problem eftersom ingenting, och när jag säger ingenting så menar jag verkligen ingenting, händer. Jag, som det geni jag är, bestämmer mig dock för att testa ytterligare en sida i hopp om att det är facebook som strular.

Så tur hade jag inte. Aftonbladet.se blir nästa länk att sänka mitt humör när jag inser att även denna sida vägrar ladda. I ren frustration mepprar jag likt en spastiker på f5 som ett sista försök till att få liv i min kära internetuppkoppling, och plötsligt fungerar det. Aftonbladet laddar, om än ganska långsamt. Jag funderar kort på om det kan vara så att min hastighet har blivit så låg att Glocalnet numer befinner sig på en alptopp, och bestämmer mig således för att göra ett hastighetstest.

76mbit visar testet, en klart förbättrad hastighet. Jag provar att surfa runt på ytterligare några sidor, men precis som tidigare är det endast frenetiskt bankande på f5 som ger resultat. Jag gör ett nytt tptest för att se hurvida mina ögon svikit mig under tidigare försök eller ej. PANG, 97mbit. Det hela börjar nu bli så märkligt att jag för stunden undrar om ComHem medvetet bajsar mig i svalget, eller om det verkligen är såhär knasigt. Jag gör det enda rätta och startar om modemet.

Naiv som jag är så trodde jag att denna i vanliga fall så briljanta mirakelkur, som fungerar som botemedel till precis alla tänkbara problem, även denna gång skulle fungera. Men icke. Fortfarande skyhög hastighet, men totalt bottennapp vad gäller alla övriga funktioner. Jag kommer nu fram till att det enda rätta vore att slänga ut modemet från balkongen. Jag avvaktar dock eftersom jag känner på mig att ComHem inte har någon som helst lust att låta mig komma såhär lätt undan.

Jag försöker istället koppla in det gamla modemet, som fram tills nu faktiskt har fyllt sin funktion, bara för att inse att detta nu inte fungerar längre. Så nu sitter jag här, med ett internet som är skitsnabbt men totalt oanvändbart. Ett internet som dör hela tiden när jag fösöker ladda en sida. Det känns ungefär som att ComHem har gett mig en hamster att gå på hundkapplöpning med. Visst är hamstern söt och så, men jag förstår inte riktigt vad jag ska ta med den på hundkapplöpning för. Där fyller den ju ingen funktion, och om den skulle ställa upp i ett race skulle den säkert ändå bli dödad.

Hur ComHem kan vara så osmidiga och superusla är bortom mitt förstånd. Så snälla ComHem-hotshots, om ni nu mot förmodan skulle läsa det här. Lägg ner företaget och börja sälja doughnuts istället, det saknar jag här i sverige. Eller nej förresten, gör inte det. Ni skulle ändå bara klanta till det, inkompetenta muppar. Till mig får ni aldrig mer komma hem...

Kommentarer
Postat av: Ellie M

Fin blogg (a)

titta gärna in på min (a) http://elliestaafs.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0