Det här jävla bröllopet...

Nu får det väl fan vara nog snart. Hur mycket plats kan det här förbannade prinsessbröllopet få i media innan TV och tidningar inser att det inte finns en enda levande organism i den vanliga världen som bryr sig. Inte ens kvalster bryr sig, inte ens tyskarna - som älskar sveriges prinsessor över allt annat förutom älgar - bryr sig, så varför skulle jag bry mig? När jag igår fick reda på planerna om TV4:s totalt överdimensionerade satsning på denna oändligt löjliga ickehändelse så var råttet mågat för att tala Per Ledin-språk.

TV4 ska i två veckor, det vill säga två veckor för mycket, ha någon form av bröllopsstudio där man ska förmedla någon hutlöst överskattad mysstämning samtidigt som man diskuterar allt som har med giftermålet att göra. Men vad finns det att säga som folk ens i den vildaste av fantasier kan bry sig om? Hela kungafamiljen är ju faktiskt inget annat än en levande fossil från en sedan länge utdöd tid. Kungen gör ju ingenting idag, om vi bortser från att åka runt och krama svettiga brottare under OS, få elefanter som gåvor och köra bil alldeles för fort. Det skulle ju vem som helst klara av. Jag kan till och med garantera att det finns folk som skulle kunna göra det mycket bättre, och det utan att totalt överösas med pengar som sedan spenderas till att ta semester i Brasilien i sex månader eftersom det ju blev så oerhört jobbigt att besöka både OS och finnkampen samma månad.

Nu är det dessutom inte ens Kungen som ska gifta sig, han är ju redan gift med en människa vars ansikte mer och mer påminner om Jack Nicholsons tolkning av Jokern i Batman. Det är istället hans ännu mindre betydelsefulla dotter som ska gifta sig med den kanske muppigaste kille som någonsin skådats. Så trots att jag inte bryr mig ett endaste dugg om Kungen, verkligen absolut ingenting, så bryr jag mig trots allt ändå mindre om att Prinsessan Victoria ska gifta sig. Detta borde alltså resultera i att mitt intresse för äktenskapet ligger under nollan på "så här mycket bryr jag mig"-skalan, och det gör det också. Detta är höjden av ointresse, så ointressant att någonting riktigt ointressant inte längre är helt ointressant utan ganska intressant. Jag kunde absolut inte bry mig mindre, men det fattar inte media.

Istället för att låta denna skandalöst värdelösa händelse gå obemärkt förbi så bestämmer man sig istället för att verkligen gnida in detta superusla bröllop så hårt i varje människas hjärna att det nog inte kommer släppa innan nästa istid. Okej om TV4 vill slösa sina äckliga reklampengar på att sända usel TV, men att även SVT - som vi svenskar finansierar - ska slösa pengar på detta vidriga fjantevenemang får mig att koka av ilska. SVT har ju dessutom förgäves försökt snacka upp bröllopet i flera månader redan. Men tyvärr, det går ju inte för det finns inte någon som bryr sig. Så snälla mediabranschen, försök att föstå: Vi bryr oss inte!!!

Jag bryr mig inte!!!!!!!!1!!1ett!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha sikket inägg alltså ! :D

2010-06-09 @ 20:14:10
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Playmates Of Sweden

kan de inte bara gifta sig så man slipper höra om det ;)

2010-06-09 @ 20:52:11
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej det är verkligen ingen som bryr sig om det där satans bröllopet som dom har med skattebetalarnas pengar. sverige är så efterblivet när det gäller avskaffning av monarkin

2010-06-09 @ 23:43:06
URL: http://grodkyssaren.se
Postat av: i d a < 3

hahahah, x)) ingen brr sig förutom gamlingar tyap ! :)

2010-06-10 @ 16:13:35
URL: http://craazyme.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

word!

2010-06-10 @ 17:45:33
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Sandra!

haha! håller med dig, ingen bryr sig, liksom what ever!

2010-06-14 @ 09:03:14
URL: http://sstandsforsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0