Reprisen av American Idol-finalen

Jag vet att jag behandlat detta ämne förut, men jag tänker göra det igen:

Inatt såg jag den återigen, reprisen av förra säsongens final i American Idol. Den briljante Adam Lambert ställdes mot den småtrevlige men, i jämförelse med Lambert, totalt talanglöse Kris Allen. Trots att jag redan visste hur det skulle sluta så kan jag inte undgå att återigen chockas över hur i allsin dar Kris Allen kunde vinna. Troligen avgjordes det på att Lambert är gay, men vad fan, det är ju en sångtävling och när det gäller att sjunga är Lambert heeeeeelt outstanding. Inte nog med att han har den klart vassare rösten med bättre register, frasering, teknik och faktiskt allt annat också, han är dessutom superb på scen.

Nej, hur Kris Allen kunde vinna är faktiskt ett mysterium, och hade inte Lambert slagit igenom såpass väl som han nu har (och är påväg att göra) så hade jag nästan tvingat mig själv att åka över till staterna för att ta ett ordentligt snack med samtliga invånare. Det räcker med att titta på det absolut sista uppträdandet, där de båda sjunger We Are The Champions tillsammans med självaste Queen, vilket ju för övrigt måste vara en helt sanslös ära. Har man sett det så är det omöjligt att inte se vem som är den bättre sångaren.

http://www.youtube.com/watch?v=GNovl1VPaGk
(Inbäddning är avstängt:()

Klasskillnaden är ju löjlig. Lambert är en av de främsta sångarna som sett dagens ljus under de senaste 10 åren, och jag hoppas att USA skäms. Det bör jänkarna göra. Jag säger som Robinson-Erold en gång sa till Robinson-Leif: Skämmes tamejfan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0