Saker att störa sig på - Del 1

Dags för ett nytt inslag här på världens i särklass sämsta blogg. Denna gång har jag tagit på mig min tänkarhatt och funderat ut saker som jag stör mig oerhört på, och ska här beskriva dessa lite mer ingående. Trevlig läsning!

Tänk dig att du är ute och cyklar. Du kanske är påväg till en god vän eller ett viktigt möte och har därför ganska bråttom eftersom du spenderade lite för mycket tid framför spegeln som vanligt. Till en början går allting bra, men så ska du över den där smala jättelånga bron och genast uppstår problem. Framför dig befinner sig nämligen en annan cyklist. Det kanske inte låter så illa, men det är så oerhört mycket värre än bara illa. Det är rena helvetet. Detta är nämligen vad jag brukar kalla för en typisk söndagscyklist, och det är dessa jag stör mig på.

De flesta söndagscyklisterna är vanliga människor som faktiskt kan cykla, men så finns det ett fåtal som verkar befinna sig i en helt annan värld än vi andra. Du vet vilka jag menar, eller hur? Det är dessa jävlar som cyklar hutlöst långsamt i seglarskor utan strumpor, med trampan mitt under foten och fötterna lätt utåtvinklade. Om du nu undrar vad det är så om är så illa med det så ska jag förklara det för dig i en lättläst punktlista:

  • Seglarskor är fult
  • Trampan ska inte vara mitt under foten, för då är det som att cykla med förlamade ben
  • Fötterna ska inte vara utåtvinklade, för det ser gränslöst efterblivet ut
  • Cyklar man så långsamt som dessa idioter gör så försvinner ju hela syftet med att cykla

Dessa cykelmongon borde i ärlighetens namn förbjudas. Framförallt så är folk som cyklar med trampan mitt under foten och med lätt utåtvinklade fötter bland det absolut värsta jag vet. Lär er cykla och byt skor jävla rixpuckon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var inte ens dessie på bilden, så hon har inte sagt att skärpet/ skorna va snygga?! ellerhur. fan va ful du är. hon sa bara att höga jeans var snygga.

2010-05-13 @ 14:43:20
Postat av: Viktor Den Store

Vad kul att du hittade hit Anonym. Synd bara att du uppenbart är väldigt dålig på att läsa, men om du läser min kommentar 200-300 gånger till så kanske du förstår att jag aldrig påstod att det var hon som figurerade på bilden.

2010-05-13 @ 14:47:42
URL: http://ettpaeron.blogg.se/
Postat av: Inga

Okej.

1. När man svarar på kommentarer svarar man aldrig genom att kommentera sitt eget inlägg där kommentaren finns. Antingen så skickar man ett mail (om människan skrivit in den) Eller så svarar man genom att kommentera människans blogg. Om människan är anonym och man vill svarar på kommentaren lägger man in det som ett inlägg okej? Bra

2.

"Helt seriöst, ska du skriva något så ointressant så kan du väl åtminstone försöka att inte misshandla det svenska språket så fruktansvärt mycket.



"vet dock att det inte att det är en speciellt förebild utav mig" - Det går inte att bli så jävla packad att du skriver sådär uselt, iaf inte om du fortfarande kan stå upp.

2010-05-14 @ 02:51:32 " Du skrev detta till dessie eller hur?. Man kan visst bli "så packad" så att man sedan skriver såhär. Om man kan bli "så packad" och knappt veta vad man säger OCH FORTFARANDE STÅ PÅ BENA så kan man också skriva så. Du är verkligen efterbliven.. Märker dåva att du aldrig dryckit.. Och just drf behöver du inte klicka dig in på hennes blogg och skriva något du inte alls vet om



Lycka till med svaren till dina kommentarer!

2010-05-14 @ 10:19:50
URL: http://ingakovacevic.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, vad ska du hitta på idag? :)

2010-05-14 @ 12:37:37
URL: http://piinkpiercing.blogg.se/
Postat av: Bumble

Åh, vad oerhört snällt av Inga att komma in här och undervisa om bloggetik! Måste dock säga att jag inte håller med om någonting av det hon skrev. Personligen tycker jag det är upp till var och en hur man vill hantera sina kommentarer. Att göra hela inlägg varje gång man vill svara på en kommentar finner jag meningslöst och nästan lite narcissistiskt.



För övrigt tycker jag söndagscyklister är lite småcharmiga. Så länge dom inte drabbar en själv, det vill säga.

2010-05-15 @ 04:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0