Dessies nya "låt"




Det har väl, tyvärr, inte undgått någon som ens kan stava till blogg att den hemska pesten som i folkmun går under namnet Dessie har släppt en egen låt. Precis som alla andra bloggare alltså. Är den då i runda slängar lika kass som alla andra bloggares låtar? För att svara kort: Ja. Den är precis lika övermäktigt usel som väntat. Varför? Jo det ska jag tala om för er.

Låt oss för enkelhetens skull börja från början. De första sekunderna bjuder på någon skum 8-bitarsinspirerad (inget ont mot 8-bit egentligen) avföring i ljudform som skulle kunna komma från tidernas sämsta spel utgivet under det tidiga 90-talet. Den är hela 3,5 sekunder lång och loopas gång på gång eftersom den eventuella producenten, som jag dock hoppas var anonym under projektet, inte orkade skapa någonting längre. Därefter öser man på med en fantastiskt irriterande basslinga, som jag antar ska dölja så mycket av sången som möjligt, utan att lyckas. Detta kombineras med den tidigare nämnda 3,5 sekunder långa retrobajskorven. Det hela skapar någon form av musikaliskt lågvattenmärke som överträffar allt från flyglarmet plus rundgång till klinkandet på 1000 ostämda pianon samtidigt. Vid det här laget tror man att det inte kan bli mycket värre. Det blir det.

Efter åtta sekunder, väldigt långa sekunder bör tilläggas, börjar nämligen sången. Man slås direkt av att det sällan har funnits en tråkigare sångröst, då rösten nämligen helt saknar någon typ av nyans. Ungefär som att man valt att redigera hela låten så att den ska vara så platt och tråkig som möjligt. Vid en djupare analys av det hela inser man dock att det blir lite som att man inte kunde bestämma sig för ifall Dessie skulle försöka sig på att rappa eller sjunga. Det blir ett mellanting, och det funkar inte för fem öre. När verserna dessutom genomsyras av ett horribelt engelskt uttal, och en text som är så usel att jag inte ens tänker ge mig in på den, så framkallas både kräkreflexer samt återigen känslan av att det nog inte kan bli sämre än detta. Det blir det.

Efter de längsta 33 sekunderna i våra liv börjar nämligen refrängen och den är riktigt bra. Nej, jag skojade givetvis den är horribel in minsta detalj. Den redan osannolikt superusla texten fortsätter sin marsch mot helvetet samtidigt som man slängt in lite "heeeeeey"-skrik fast i form av en viskning som skär i öronen värre än det värsta tänkbara av ljud. Efter den alldeles på tok för långa refrängen är det tyvärr dags för nästa vers. Denna är om möjligt ännu sämre än den första då den både präglas av ytterligare textrader som bringar till skratt, gråt och hutlös ilska på samma gång, men även ett uttal som försämrats från den tidigare obefintliga nivån. Som vanligt tänker man: "Nu är det väl bara döden som är värre än detta", men precis som tidigare så har vi fel. Det blir värre.

Resterande årslånga sekunder av denna hemska kreation är som en evig raksträcka fylld med hemskheter. Någon form av rap letar sig in och staplar ytterligare lite skit på detta exkrementberg, och i slutet lyckas man pressa in ännu en loop som är under 5 sekunder lång. Efter 150 sekunder, vilka upplevs vara ungefär lika långa som urans halveringstid (4,5 miljarder år för den obildade), så är låten till slut över. Vi har överlevt och vi tackar alla tänkbara religioners gudar för att vi lever, samtidigt som vi svär oss fördärvade över att de tvingat oss igenom en sådan grotesk prövning som denna. Trots våra nedbrutna psyken och för evigt skadade öron tar vi med oss två ord från denna hemska hemskhet: Aldrig mer!

Plötsligt förstår jag varför Van Gogh skar av sig ena örat...

Kommentarer
Postat av: Ayla

Hahahahahahahahah helt jävla klockrent skrivet av dig. Tack för att du sätter ord på denna ... förjävliga låt.

2011-06-23 @ 19:42:15
Postat av: sofia

vill du bli länkad i min blogg, klicka på denna länken till min blogg http://sofiajahnkes.blogg.se/2011/june/fa-en-lankning-i-min-blogg.html#comment och gör det som står, det tar 15 sekunder och skriv sedan att du röstat också blir du om någon dag länkad i min blogg:) kram sofia

2011-06-25 @ 14:32:58
URL: http://sofiajahnkes.blogg.se/
Postat av: zara

hahahaha, love <3, grymt skrivet :)

2011-08-06 @ 12:38:28
Postat av: A N G E L I J N A

hon är fan skit bra!!

2011-08-12 @ 04:20:30
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Borderline & Jag

Hej! Din blogg är riktigt bra och följer dig på bloglovin om jag inte redan sagt det? Hoppas du följer mig också men om du inte gör det så får du gärna lägga till mig..Kram <3

2011-08-12 @ 07:19:08
URL: http://ekblaad.blogg.se/
Postat av: MsSophie

haha illa!



/MsSophie

http://www.improveme.se/mssophie

2011-09-16 @ 13:30:01
URL: http://www.improveme.se/mssophie
Postat av: carolina ekelund

Hahaha, då är så jäkla klockren :D jag diggae dig :D

2011-10-30 @ 11:28:33
URL: http://carhjo.bubbleroom.se
Postat av: belle

hahahahahahahaha, väldigt bra beskrivet : D visserligen kände jag inte andnöd pga nära att självdö efter ha hört den, mer andnöd pga konstanta suckingar, och lite nervöst skratt här och där :>



peace

2011-12-10 @ 04:34:25
URL: http://bellibobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0