Ännu en American Idol-skandal

Följande har i nuläget ett nyhetsvärde som kan värderas i samma klass som sågspån eller industriplåt, men jag har fram tills nu varit på tok för arg för att ta mig för att skriva någonting om denna osannolika skandal. Alla som kan musik var av åsikten att det var helt bortom allt förstånd när Adam Lambert endast slutade tvåa i American Idol, och i den nuvarande (eller är den precis avslutad?) säsongen fick vi se prov på hur fel en majoritet kan ha. Igen.

Tourettes och Aspergers-killen James Durbin, som varit överlägsen mer eller mindre varenda vecka, missade förstaplatsen, precis som Lambert. Historien upprepade sig dock inte, utan det hela blev istället ännu värre. Durbin tog sig inte ens till final utan röstades ut som nummer 4:a. Jag säger det igen så det verkligen sjunker in: Nummer 4:a. Detta måste ses som en total praktskandal. Förstå mig inte fel, Durbin är inte lika duktig som Lambert, men han var säsongens i särklass bästa sångare. De andra var så platta och tråkiga att jag inte ens tänker nämna dem vid namn, än mindre länka till något framträdande. Istället får ni njuta av att se James briljera två gånger om. Jag avslutar med en uppmaning till alla amerikaner: Lär er rösta som vettigt folk eller lägg ned programmet. Ska det vara såhär är det ju ingen idé att hålla på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0