Världens tråkigaste plats

Eftersom jag bloggat en del om platser i världen jag tycker att alla bör besöka är det väl lika bra att jag även bloggar om motsatsen. Platser som jag inte tycker att någon bör besöka, eftersom dessa är så otroligt motbjudande så man inte någonsin bör leta sig dit. Inte ens om det är i jakten på en toalett när man drabbats av det bruna regnet.

Först ut är Bega. Det är en stad i det annars underbara landet Australien, men denna stad glömde Gud alldeles för uppenbart. Den är verkligen sämst. Först och främst så finns det ingenting att se i staden, men om det mot förmodan hade funnits någonting av intresse så har ändå alla färger försvunnit från Bega.

Nu kanske ni tror att jag skojar, men det gör jag faktiskt inte. Det finns typ inga färger i Bega. Jag vet inte hur det har gått till, om det är något naturfenomen eller vad det nu kan vara, men allt är verkligen grått i Bega. Det är det mest deprimerande man kan tänka sig.

Under min korta resa genom Bega köpte jag mig en smörgås innehållande morötter, vilket ju i ärlighetens namn är en av de färgstarkaste råvarorna man kan pressa in mellan två bröd, men inte i Bega inte. Här blev morötterna grå, vilket ju är helt fantastiskt eftersom det direkt gör att man tappar matlusten och det får hela smörgåsen att se oaptitlig ut.

Det enda som inte är grått i Bega är insidan på de kommunala toaletterna. Dessa är nämligen bruna eftersom de människor som, trots min uppmaning ovan, letat sig till Bega när det bruna regnet varit på besök inte vet hur man spolar. Det grå porslinet är sprutlackerat med bajs på samtliga toaletter, och det cementerar fast tankarna om att Bega är en riktig skitstad.

Är du någonsin i Australien så ger jag dig härmed ett riktigt bra tips. Håll dig borta från Bega. Det finns ingenting bra med Bega, det är inte ens så att artisten Lou Bega bor här för han är nämligen tysk. Kan redan nu som ett avslut på detta inlägg berätta om ett av mina nyårslöften för 2013: Besök absolut inte Bega igen...

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha, när du började prata om toaletterna så kunde jag inte hålla mig för skratt. Tur att man ska flytta till Perth och inte till Bega då :D

Svar: Fint! Har aldrig tagit mig till västkusten än, så när du väl bor där kan du väl beskriva det för mig? :)
Viktor Den Store

2012-12-10 @ 22:36:46
URL: http://freekycarro.blogspot.se
Postat av: Sofia

Åh, jag var i en liknande stad när jag var i Rumänien. Det var fruktansvärt, jag hade en grön klänning på mig och jag kände verkligen hur jag stack ut så mycket att det kändes som att jag lyste starkare än solen.

Svar: Men det är ju asbra, då blir du ju automatiskt stadens snyggaste tjej!
Viktor Den Store

2012-12-11 @ 01:22:21
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com
Postat av: Sofia

Mjah, nu tog du i en aning. Möjligen stadens konstigaste. På den tiden hade jag dessutom rosa hår, så snygg var knappast att tala om..

Svar: Rosa är ju the color of warriors, det gjorde dig säkert bara snyggare!
Viktor Den Store

2012-12-11 @ 12:49:00
URL: http://minasamladeverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0