Pojkband+konstgjort regn=Hit?

Har ni någonsin reflekterat över vad som gör en hitlåt till en hitlåt? Varken Dessie, Kissie eller någon i deras närhet verkar ha gjort det, men det hör inte hit. Hur som helst så har jag gjort det under en längre tid, utan att nå någon nämnvärd framgång. Det verkar snarare som att vad som helst kan bli en hitlåt. I dag verkar det handla om att låten ska ha en text som är på gränsen till outhärdlig, och ett beat som är så fantasilöst som någonting bara kan bli. Såhär har det dock inte alltid varit, vilket får mig att tro att allt går i cykler och förr eller senare kommer igen, och när jag idag satt och återigen funderade på hur en hitlåt skapas så kom plötsligt genombrottet.

Ta ett pojkband, addera en video med överdrivet mycket artificiellt regn, och vips. Där har du din hitlåt. Jag vet att detta låter som komplett galenskap, så låt mig därför rada upp bevis som stödjer min teori:





Ser ni? Både Take That och Backstreet Boys har tack vare sina videos, där någon till synes släppt ett hav över deras välfriserade hjässor och stenhårda pojkbandskroppar, skapat två av de absolut största hitlåtarna i pojkbandshistorien. Eller faktiskt i musikhistorien över huvud taget. För att ytterligare späda på med bevis kan vi ju tänkta till och se vad dessa herrar uppnått när pojkbandskarriärerna tagit slut?

I Backsteet Boys vet jag ärligt talat inte vad någon sysslar med längre. Det är i alla fall helt klart så att ingen radar upp hits på löpande band, och deras eventuella solokarriärer måste således ses som ett misslyckande. I Take That är fyra av medlemmarna helt anonyma i dagsläget, även fast Gary Barlow (a.k.a. han som sjunger) förtjänar ett bättre öde. Robbie Williams är visserligen en global superstjärna, men det är givetvis bara undantaget som bekräftar regeln. Jag tycker därför att vi helt enkelt kan enas om att jag knäckt koden. Jag bör nu vara en av musikindustrins mest eftertraktade män, så då är det väl lika bra att jag tar tillfället i akt:

Finns det några killar som vill hänga med in i duschen och filma li... Det där kom ut fel. Nåja, summan av det hela är i alla fall: Pojkband + överdrivet artificiellt regn = M-M-M-Monster hit. Håller ni med?


Kommentarer
Postat av: Marie

Det här är verkligen inte nödvändigt men jag måste ändå ge creds för kommentaren på Dessies blogg. Denna: ”Jag har lärt mig saker, som inte ens 17 åring kanske ska ha i åtanke”Helt korrekt. Du har ju till exempel lärt dig hur man gör en katastrofdålig låt och hur man inte stavar på engelska. De flesta 17-åringar går i skolan istället, en plats där man kan lära sig en hel del faktiskt. Som att skriva en bra text på svenska så att den inte blir som en dötrist punktlista att läsa. Man lär sig också engelska, vilket kan vara bra om man ska bli en (dålig) artist. Man lär sig även att argumentera, vilket kan vara bra för att slippa hota med att ta bort inlägg från oliktänkande. Kolla upp vart det finns en bra skola, det ligger säkert en nära dig.



Blew my fucking mind. Jag vet inte om jag någonsin har sett något så klockrent. Har inte ens hunnit kollat på din blogg (no offence) men kommentaren var episk.



// M

2012-01-28 @ 06:44:58
Postat av: Camilla

du glömde Enrique iglesias med Hero. Fast han är ju inte pojkband kom jag på

2012-02-03 @ 15:38:04
URL: http://dincamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0