Autotune måste dö

Jag hatar väldigt många saker som ni kanske vet. Men sen finns det saker som till exempel Autotune som jag hatar så mycket så jag börjar koka inombords. Hatet blir så kraftigt så jag knappt kan hålla det inom mig, trots att jag är en mästare på att kontrollera hat.

Autotune är en av de hemskaste uppfinningarna sedan atombomben, kanske värre till och med. Det förstör hela jävla musikindustrin och låter talanglösa fjantar skapa musik som går hem hos den efterblivna delen av mänskligheten, som ju tyvärr är i överlägsen majoritet.

Gandalf säger i den första Sagan om Ringen-filmen att man ska vara försiktig med att dela ut dödsdomar. Det respekterar jag, men Autotune måste ändå dö. För Autotune förtjänar att dö. Det förstör så ofantligt mycket för folk som faktiskt har talang på riktigt och kan sjunga. Dessutom låter det förfärligt. Människan som uppfann Autotune bör rimligtvis vara efterlyst av alla huvudjägare i hela världen, och dessutom toppa FBI:s most wanted-lista. Det måste finnas skottpengar på den jäveln, för det finns inte många människor som bidragit mer till en sämre och mer orättvis värld än vad han har gjort.

När det dessutom gått så långt så att folk använder Autotune live, då har det spårat ur så mycket att man inte kan annat än förvånas över att ingen satt stopp för det. Det har blivit som ett dåligt fungerande och hypertydligt fusk som blivit så överanvänt att artisterna inte längre behöver skämmas över sin otillräckliga talang.

Usch, ju mer jag tänker på det desto värre blir det. Autotune är verkligen patetiskt. Det förtjänar ond bråd död, och det fort. Gärna redan nu.

Kommentarer
Postat av: batman

Indeed!

Hörru, jag är intresserad av dina åsikter angående Sverigedemokraterna? Skulle vara kul att höra vad du tycker om dom, du som är klokare än de flesta andra jag känner till.

Svar: Det kan jag fixa. Styr antagligen upp det någon gång under natten!
Viktor Den Store

2012-11-26 @ 23:59:32
Postat av: batman

Skriv gärna ett inlägg om dom (vad jag tycker och tänker får du höra efter).

2012-11-27 @ 00:00:30
Postat av: Carro

Det är nästan skrämmande att höra hur vissa "artister" låter utan autotune, tråkigt.. :/

Svar: Ett lite roligt exempel på hur autotune får musikindustrin att gå bakåt är att jämföra gamla klassiska we are the world med nyinspelningen som gjordes för något år sedan. Det är pinsamt.
Viktor Den Store

2012-11-27 @ 01:46:55
URL: http://freekycarro.blogspot.se
Postat av: Carro

Sant, så sant. Det suger, jag undrar vart alla talanger tog vägen..?

Svar: Rimligtvis finns de kvar där ute, men eftersom folk med mindre talang får chansen att skina blir de inte lika lätta att hitta. Men nog finns det fortfarande folk med riktig talang. Adam Lambert är ju ett bra exempel! :)
Viktor Den Store

2012-11-27 @ 05:03:11
URL: http://fulastecarro.blogspot.se
Postat av: Carro

Åh, honom lyssnade jag mycket på förut. Hörde även en tjej i x factor som var runt 13 år tror jag? Hennes röst är riktigt bra och jag tror inte att dom kör autotune när det gäller tävlingar.
Carly Rose Sonenclar heter hon tydligen.
http://youtu.be/mPAUGh9GHn8

Men ja, som du sa, eftersom att det med mindre talang får chansen så blir det svårare att hitta dom riktiga talangerna.

Svar: Hon var duktig!
Det är ju givetvis även så att folk inte längre rent tekniskt blir lika fulländade eftersom det inte behövs, allt går ju att fixa i datorn. Sångare som typ Steve Perry och Ian Gillan som hade fantastisk sångteknik lär vi ju knappast få se igen känns det som...
Viktor Den Store

2012-11-27 @ 05:29:30
URL: http://freekycarro.blogspot.se
Postat av: Carro

Det verkar inte som det nej, men jag tror att mycket hänger på att den sortens röst inte lockar lika mycket publik längre, varför förstår jag inte, kanske är det för att dom flesta vill lyssna på dupstep och autotune nu förtiden? Eller kanske är det för att media helt enkelt inte uppmärksammar dom som faktiskt har liknande röster som Steve Perry och Ian Gillan. Det verkar vara ett avslutat kapitel, men kanske (förhoppningsvis) så kommer någon att slå igenom :)

Svar: folk lyssnar på skitmusik, det är problemet! :(
Viktor Den Store

2012-11-27 @ 05:52:28
URL: http://freekycarro.blogspot.se
Postat av: Jenny

Du har såå rätt! Det finns så mycket skräp i denna musikvärld så det är skrämmande! Att befinna sig på en nattklubb och måsta lyssna på dessa värdelösa jävlar är värre än att få syra i öronen! Tacka vetja för Rob Halford!

Svar: Man får helt enkelt hålla sig till de riktigt duktiga sångarna som finns kvar! :)
Viktor Den Store

2012-11-27 @ 07:27:08
URL: http://jannny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0