Resetips #1

I takt med att mitt hat mot hösten stigit varje år så har givetvis även behovet av att fly detta vidriga klimat växt. Detta har, framför allt på senare år, medfört att jag gjort en hel del resor. Fantastiska platser har skådats, och underbara miljöer har fått mig att förstå vad som verkligen är vackert. På grund av dessa resor hade jag härmed tänkt börja berätta om olika platser som jag tycker man bör besöka innan man dör. Och varför inte börja med det absolut bästa?

Bora Bora... Vad finns det att säga om denna underbara plats? Jo, väldigt mycket givetvis, men hur många ord jag än låter minga fingrar forma så kommer det aldrig räcka för att beskriva hur ofattbart vackert Bora Bora är. Därför är det väl lika bra att jag börjar med en bild. Värt att notera är dock att detta är bara en helt random bild tagen av mig, som är en usel fotograf. Så verkligheten är klart vackrare än såhär...




Bora Bora är verkligen makalöst på alla tänkbara sätt. Hela ön omges av ett rev som bryter vågorna, vilket gör att vattnet är klarare än kranvatten. Sikten blir mer eller mindre obegränsad, så vattnet blir till varje dykares och snorklares våta (haha!) dröm. Jag kan helt ärligt säga att en snorklingstur på Bora Bora är överlägsen ett dyk vid stora barriärrevet i Australien. Fisk överallt, och du kan se haj och mata stingrockor bara du känner för det.

Jag minns att jag och resesällskapet satt på vistelsens sista dag och försökte plocka fram de tre sämsta sakerna med Bora Bora. Detta är vad vi kom fram till:

1. Det är lite för varmt, både i vattnet och i luften.
2. Det är sanslöst dyrt. En pizza kan lätt gå på 250 spänn.
3. Man vill helst aldrig åka hem...

Jag vet med säkerhet att jag aldrig i mitt liv kommer besöka en plats som är vackrare än Bora Bora. Men en dag ska jag tillbaka dit. Det har jag redan bestämt. Det var fyra år sedan jag var där, men jag minns den där dagen då jag låg i hängmattan och tittade ut över havet som om det var igår. Men så tittar jag ju också på den bilden flera gånger varje dag, och det tänker jag fortsätta att göra. Min eviga profilbild på facebook, tagen på världens vackraste plats. Jag ska dit igen!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilket paradis det ser ut att vara! Om min arma studentplånbok skulle tillåta en utlandsresa denna vinter så vet jag numer mitt drömresemål :)

Svar: Bara börja spara, det är värt varje krona! :)
Viktor Den Store

2012-11-19 @ 01:06:02
Postat av: Jenny

Ååh, dit vill jag åka, helst nu nyss! Drömställe! :)

Svar: Åk du! ;)
Viktor Den Store

2012-11-19 @ 08:17:32
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Jenny

SV; Jag törs inte, är så flygrädd! ;(

Svar: "Jag kan flyga, jag är inte rädd"
Viktor Den Store

2012-11-20 @ 07:39:15
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Jenny

SV; Jag ska flyga till Stockholm i januari, så jag ska testa det där då ;)

Svar: Jag hatar att flyga, inte för att jag är rädd utan för att jag är för lång. Men hur som helst så har jag trots detta aldrig ens varit nära att råka ut för någon olycka, även fast jag gjort typ 100 flygresor. Du ska nog klara dig! :)
Viktor Den Store

2012-11-20 @ 15:38:04
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Jenny

SV; Hahaha vad jobbigt! Okej, då kör vi på att jag klarar mig levande ur det här! ;)

2012-11-21 @ 08:05:29
URL: http://jannny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0