Särskrivningsträsket spårar ur.

Jag har redan varit inne på detta spåret förut, men tydligen har folk inte uppmärksammat det nog. Särskrivningar är bland det värsta jag vet, och då finns det ändå oändligt mycket som jag hatar med stor glädje. Särskrivningar har alltid funnits, men eftersom jag ändå varit inne på Dessie de senaste dagarna så måste jag nu ge en satans stor tistel till henne.

Varför då kanske ni frågar er nu? Jo, för att Dessie verkar ha skapat en fullständigt idiotisk "trend" vad gäller särskrivningar, som sedan har spridit sig till varenda fjortis i hela landet. Det handlar om att särskriva precis allting utom "bästa vän". Det skriver hon, och nu även många andra, ihop till "bästavän" till synes helt utan vettig anledning. Hur i hela helvete går detta till?

"Blåbärs paj", "frukost möte", två ord som man klart och tydligt hör ska sitta ihop bara man har hjärnan påslagen, och så helt plötsligt kommer "bästavän", som vem som helst borde fatta att man inte ska skriva ihop. Hur blev det så fel?

Är detta verkligen så svårt att förstå? Ord som uttalas som ett ord ska skrivas ihop, ord som uttalas som två ord ska inte skrivas ihop. Om du känner att du själv är en människa som har svårt för detta så kommer här ett litet tips:

Varje gång du insett att du har skrivit ett ord fel så matar du dig själv med mögligt bröd. På så vis bör du med stor sannolikhet lära dig att inte göra samma misstag igen. Och det blir alla nog lite, lite gladare av. Då kanske till och med Dessie till slut kan lära sig någonting!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Så sant! Klockrent skrivet! Eller klock rent som en viss dessie skulle skrivit...

2012-11-20 @ 21:46:27
Postat av: Sara

BRA TEXT! Jag hatar särskrivningar.

2012-11-21 @ 06:40:58
Postat av: Jenny

Dessie skulle nog behöva äta Risprotein för att lära sig.. ;)

Svar: Hahahaha, nej fy. Så taskig kan jag inte vara!
Viktor Den Store

2012-11-21 @ 13:54:53
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: Jenny

SV; Så mkt bullshit som varit i den där munnen, så kan hon ju knappast känna smaken ändå.. ;)

Svar: Smaken kanske hon slipper, men inte konsistensen. Och den är ohygglig!
Viktor Den Store

2012-11-21 @ 15:38:51
URL: http://jannny.blogg.se
Postat av: JP

Fan tastiskt skri vet. Du kan väl bli min bästavän, snela ;)

Svar: Utmana inte ödet! :D
Viktor Den Store

2012-11-21 @ 18:34:05
Postat av: Josefine

Haha, roligaste bloggen!! :D

2012-11-24 @ 19:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0