Sluta beskriva er fjantiga kärlek på facebook

Fy fan vad trött jag börjar bli på alla töntar som hela tiden ska beskriva sin kärlek till sin partner på facebook. För mig är det helt obegripligt att man ens vill göra det mot betalning. Det är troligen det absolut bästa sättet att idiotförklara sig själv som man över huvud taget kan lyckas med. Varför vill man göra det?

Det är som att personen i fråga stolt måste bevisa för hela omvärlden att han/hon som genom ett mirakel, trots sin ohyggliga töntighet, faktiskt kan bli omtyckt av någon. Redan här är ju kärleksskrytet töntigt, men vid vidare analys märker man att det är ännu värre än man trodde. För kärlek är dessutom det absolut sämsta man någonsin kan skryta med. Det är som att skryta med att man är både svag och lättlurad. Kärlek kräver nämligen att man är okapabel till att tänka själv, och att man inte klarar av att styra sina egna tankar. Den kräver att man totalt saknar källkritik och tror på sagor värre än den mest korkade av religioner.

Om du nu är så otroligt lättlurad så att du faktiskt fortfarande kan tro på att kärlek till en partner är någonting bra, så snälla skit i att bevisa det för alla dina facebookvänner. Håll din eviga dumhet instängd i ditt ohyggliga hål till huvud istället. Jag har nog så svårt att acceptera den generella ointelligensen hos mänskligheten, jag behöver inte få den bevisad för mig varje jävla dag. Håll käften istället, fjantar!

Kommentarer
Postat av: batman

Intressant, intressant. Och sant. Jag tror att denna video faller dig i smaken. Det är 'Alan Watts discusses Nothingless'


http://www.youtube.com/watch?v=ssf7P-Sgcrk

Svar: Tar väl en kik, bara för att du är Batman.
Viktor Den Store

2012-11-07 @ 16:32:05
Postat av: Julia

Herregud, detta var nog den roligaste bloggen jag läst på jag vet inte hur länge. Sitter bokstavligen och viker mig av skratt, allt är ju bara så klockrent!!
Detta gjorde verkligen min dag, fan vilken prick du verkar vara. Otroligt underhållande må jag säga!

Svar: Trevligt att mitt hat kan glädja någon! :)
Viktor Den Store

2012-11-07 @ 23:03:19
URL: http://juliajensen.se/
Postat av: Linn

Haha fyfan va du är bäst!

Svar: Nja, jag är nog bara lite mindre sämst än många andra! ;)
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 09:11:23
Postat av: eva

Hahah roligt! Men visst anar jag en bitterhet bakom. är du inte älskad av någon (din mamma duger inte). Det är helt sjukt vad kärlek kan göra och jag fullkomligt älskar och värderar MIG SJÄLV, men också min kärlek. Jag skryter mer än gärna, för jag har det just nu äntligen ett så offantligt bra liv, där jag nu tjänar det jag jobbat så hårt för, har tiden att kunna resa till världens alla hörn SAMT den bästa personen i mitt liv! Hihi, är sååå lycklig!!! PUSS!!

Svar: Bortsett från familj så är jag nog inte älskad av någon nej. Men å andra sidan finner jag det totalt meningslöst att försöka bli älskad av någon, det ger mig ingenting positivt alls. Kärlek är någonting som människan hittat på och som på det stora hela är ytterst överskattat...
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 18:17:44
Postat av: Linnea

Hm, "mot betalning", det finns ju faktiskt folk som betalar för att en snygg tjej ska skriva på deras logg t.ex. "tack för igår, jag hade det så mysigt" och "du är underbar, pusspuss". DET tycker jag är skrämmande. Jag tror att 5 statusuppdateringar kostade 500 kr. Sen kunde man även få en "facebook-relation" med tjejen, men då kostade det per vecka...

Svar: Det är ju ofantligt vidrigt att det finns människor som betalar för sånt. Herregud vilken oändlig förlorare man måste vara då...
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 19:03:27
Postat av: batman

Nå? Jag måste givetvis ha respons tillbaka ang. videon.

Svar: Såg den, men kände mig tyvärr inte speciellt angagerad vad gäller ämnet. Antar att mitt hat gör att jag har svårt att gilla nya saker tyvärr...
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 19:19:35
Postat av: Viktor Den Store

Batman, bara så du vet så vill jag hänga mig eftersom jag råkade stava engagerad fel, men jag har inget rep.

2012-11-08 @ 22:29:19
URL: http://ettpaeron.blogg.se
Postat av: batman

Hahaha tyckte att det var skumt, du som ändå tycks skriva på ett ordentligt sätt. Du lär i alla fall gilla 'diogenes', cynismen kommer från honom, mer eller mindre. Fast cynism betyder inte att vara känslokall såsom wikipedia gärna vill påstå, utan riktig.

Svar: Får väl se om jag orkar kolla upp gubben lite mer någon gång. Hälsa Alfred!
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 22:44:21
Postat av: batman

Gör det så gärna. And always remember:

Some men aren’t looking for anything logical, like money. They can’t be bought, bullied, reasoned or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.

Svar: Why do we fall?
Viktor Den Store

2012-11-08 @ 23:15:36
Postat av: batman

So we can learn to pick ourselves up.

Svar: Usch vad trevligt det är med någon som kan sina Nolan-filmer!
Viktor Den Store

2012-11-09 @ 00:35:06
Postat av: batman

Jag instämmer!

2012-11-09 @ 01:11:32
Postat av: batman

Eftersom jag troligtvis kommer bli en trogen anhängare till denna blogg kan jag inte låta bli att undra, vem är det som styr den? Upptäckte den bara någon dag sedan.

Svar: Det är bara lilla jag. Vem är då jag? Ja, en total idiot överfull med bitterhet och hat skulle jag väl kunna säga. Men du vet, It's not who I am underneath but what I do that defines me...
Eller ville du ha något mer seriöst svar?
Viktor Den Store

2012-11-09 @ 01:13:05
Postat av: batman

Haha jag gillar ditt svar men skulle något lite seriösare svar skulle jag uppskatta.

Svar: Tja, fråga och du skall få svar. Vad vill du veta?
Viktor Den Store

2012-11-09 @ 01:26:00
Postat av: batman

Varför har du skapat en blogg? Eller tja, varför bloggar du? för din egen eller andras underhållning?

Hur gammal är du?

Vet inte riktigt vilka frågor som är relevanta. Vill mest få upp en bild i helhet liksom.

Svar: Jag skapade en blogg med en kompis för några år sedan. Vi var väl trötta på att folk bloggade på ett så tråkigt sätt, främst genom att posta bilder på sig själva i meningslösa situationer. Därför skulle vi gå uppför Hammarbybacken i Stockholm och fotografera riktigt bögiga bilder i soluppgången. Tyvärr blev det inte så, men vi började istället skriva lite ovettiga inlägg. Till slut blev det bara jag som uppdaterade eftersom jag var den enda som orkade skriva ren skit hela tiden.Varför jag bloggar? Varför inte? Det är ett bra sätt att få ur mig lite av det hat och den frustration som annars hade kunnat resultera i någonting mycket värre. Om det blir underhållning för andra är det väl främst en bonus, men självklart kul även för mig.Jag är 22 år gammal och bor alltså i den kungliga huvudstaden. Jag är groteskt trött på livet och har därför valt att protestera mot allt genom att försöka sova på dagarna och vara vaken på nätterna. Nätterna spenderar jag därför just nu med att träna. Ungefär två timmar träning har det blivit varje natt sedan i juni, vilket på många sätt räddat mig från total galenskap. Det innebär även att jag ska kila iväg och träna precis nu, så om du har vidare frågor kommer ett svar dröja till ungefär klockan 04:00!Så om du har fler frågor svarar jag gärna! :)
Viktor Den Store

2012-11-09 @ 01:42:53
Postat av: batman

Okej! Du är alltså fortfarande relativt ung. Hur försörjer du dig själv? Du pluggar inte eller dylikt?

Jag drömde om någon som i min dröm skulle vara ägaren till denna blogg, kul grej. Hur som,

Hänger du på flashback? Känns som att du är en av oss.

Svar: Jag försörjer mig genom att jag har pengar kvar sedan jag jobbade senast. Pluggade journalistik i en termin, men insåg att det var skit så jag har ett studieuppehåll just nu. Kan väl inte påstå att jag hänger speciellt mycket på flashback tyvärr. Varför kallar du dig batman förresten?
Viktor Den Store

2012-11-09 @ 11:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0