Tjockisar är tydligen dumma...

Feta människor, eller åtminstone människor som vill gå ner i vikt, verkar ofta fruktansvärt korkade. Det märks inte minst på att de exempelvis kan be en person som svältdiets-Kissie om tips på hur man går ner i vikt. Likt folk helt utan logiskt tänkande sitter de uppenbarligen ofta och letar efter olika mirakelpiller som ska bränna fett som genom någon typ av magi.

När hela lönen sedan har gått åt till att köpa liknande piller som inte ger något som helst resultat alls så sätter desperationen in. Då monsunhaglar det frågor som: "Kommer jag få magrutor om jag gör 100 situps om dagen, trots att jag äter fyra vetelängder och en tårta till lunch varje dag innan jag borstar tänderna med läsk?"

Detta är givetvis fullständigt obegripligt. För så som samhället ser ut idag så är det fan helt omöjligt att slå upp en tidning utan att få ungefär 100 tips på hur man enklast går ner i vikt. Och egentligen går allt som fungerar ut på samma sak, så låt oss därför reda ut det en gång för alla.

Det går inte att punktförbränna fett. Du kommer inte få bort fettet från magen genom att göra situps. Fett bränner du genom att röra på dig, vilket i folkmun ofta går under benämningen "springa". Det är till skillnad från icke-fungerande mirakelpiller både gratis och hälsosamt på alla tänkbara sätt. Om du dessutom slutar pressa i dig en miljard kalorier om dagen så kommer du att gå ner i vikt. Det är inte svårt, och det krävs inget mirakel.

Sluta vara tjock och dum. Rör på dig om du vill bli smalare, då kanske du även får bort fettet som blockerar hjärnan. Adjö.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men det är ju jobbigt att träna om man inte tycker att det är roligt. Jag ska köpa ett gymkort idag, satan vad det tar emot!

Svar: Det finns ju fler sätt att motivera sig än tycka att det är roligt. Att hata sig själv är det bästa sättet utan tvekan, sedan motiveras du givetvis även av att bli bättre och starkare. Jag hatar visserligen mina patetiska magrutor, men hellre det än att jag blir fet!
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 10:58:25
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se
Postat av: Carro

Tycker det är lustigt och skrämmande på samma gång hur lite folk vet om kroppen och ämnesomsättningen. Jag är långt ifrån ett proffs men till och med jag förstår att man inte går ner i vikt om man käkar femtioelva liter glass om dagen, dock så finns det ju tydligen folk som inte förstår det, att "varför går jag inte ner i vikt när jag går ut med hunden i en kvart om dagen?".
Jag tränar i princip ingenting, för jag hatar det. Men å andra sidan så äter jag inte som en flodhäst heller.

Det finns idioter till allting, det var det jag ville säga, så du kan väl ignorera svamlet jag skrev innan...

Svar: Svamlet made a lot of sense, så jag tar det i beaktning också!
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 14:41:26
Postat av: Sara

Du har en helt fantastisk blogg!

Svar: Jag vet!
Viktor Den Store

2012-11-23 @ 16:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0