Den roliga bio-incidenten

När jag under gårdagen var i Heron City för att titta på Taken 2 hände någonting innan filmen som fick mig att skratta gott. Först blev jag dock aningen oroad att jag inte skulle få se Liam Neeson slakta, för det började nämligen med ett problem.

Någorlunda tidsenligt så slutade reklamen och filmen skulle börja. Vi möttes av en mycket svart skärm och stämningsfull musik, precis som många filmer börjar. Problemet var bara att bilden förblev svart, alldeles för länge. När allt sedan gick över till att bli klassiskt error-grönt kändes det riktigt olustigt. När så till slut alla cirka 400 biobesökare såg ut som frågetecken i ansiktet kom så slutligen den modige SF-arbetaren som skulle reda ut vad som var problemet.

- Vi har något fel på vår digitala projektor. Teknikern var här i morse, men nu verkar problemet ha kommit tillbaka. Vi ska starta om datorn och se om det fungerar efter det.

Meddelandet mottogs med stor sorg, i vissa fall bedrövelse. Men det fanns en person i salongen som ville vara extremt källkritisk, men hade helt glömt det välkända källkritiska faktumet att man nästan aldrig ljuger till sin egen nackdel. Denna mycket besvikna individ utbrast efter SF-arbetarens meddelande högt och tydligt:

- DU LJUGER!

Jag och mina två kamrater kunde nu omöjligt hålla oss för skratt. Hela hans besvikelse var så enorm att han vägrade tro på att projektorn var trasig. Trots att den stackars killen från SF inte hade någon som helst anledning att ljuga, eftersom han i den stunden var hatad av närmare 400 människor, så fanns det ändå en människa där inne som vägrade tro på honom. Hur hela hans besvikelse över att kanske missa en biofilm mynnade ut i ett "du ljuger!" var verkligen underbart kul.

Nåja, efter ett flertal dator-omstarter så lyckades man till slut få igång filmen. Och ingen var nog gladare än den stackars killen från SF som under tio minuter fått motta arga blickar från en hel biosalong. Eller ja, det skulle väl vara "du ljuger"-killen då...

Kommentarer
Postat av: Isaas

Om du nu hatar Dessie så mycket, varför kommenterar du typ hennes inlägg hela tiden samt ens besöker hennes blogg. Du är fett dryg, så du vet:) Tråkig liv du måste ha

Svar: Jag gör det för att bidra till en lite bättre värld. Vet inte riktigt hur du skulle veta någonting om mitt liv, men du verkar ju inte direkt smart så jag förlåter väl dig för din dumhet.
Viktor Den Store

2012-10-10 @ 13:30:27
URL: http://www.isaas.se
Postat av: Amanda

"Du är fett dryg, så du vet" gjorde utan tvekan min dag! Tycker det är helt underbart att alla Dessies anhängare stoltserar med sina minimala ordförråd. Jag förstår att de anser att Dessie är en förebild när de uppenbarligen ser upp till både hennes felstavningar och värdelösa grammatik. Nej mer Viktor Den Store åt folket säger jag! Sluta ALDRIG blogga (eller kommentera Dessies blogg).

Svar: Tackar tackar! :)
Viktor Den Store

2012-10-10 @ 16:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0