God, I hated clubs even more than I thought

För någon vecka sedan skrev jag ett inlägg om hur mycket jag hatar att gå på klubb, vilket även fått som följd att jag inte besökt en klubb på väldigt länge. Igår var dock oturen framme igen. Mina vänner mer eller mindre tvingade mig att spendera kvällen inte bara i en, utan två gränslöst totalhemska klubbar. Denna gång tänker jag dock inte såga klubbarna i fråga, utan snarare de människor som man kan finna i denna miljö. Antagligen blir det inte roligt, utan bara en rejält hatisk och arg text, men då bör ni ändå ha i åtanke att jag både tränat och sovit ut större delen av den aggression jag igår bar med mig efter klubbesöken.

Jag hade glömt bort hur fantastiskt patetiskt människor beter sig på en klubb. Alla killar är uppklädda i sina finaste kläder (som oftast är fula), medan tjejerna har så mycket smink att det inte kan finnas en enda sminkväska i världen som kan rymma alla dessa produkter som damerna smetat ut i ansiktet. Det enda målet för alla som går på klubb verkar vara att få ragg. Alla vill ligga. Men det förklarar egentligen ändå inte varför folk går på klubb, för det finns inte en plats i världens om är mindre lämplig att ragga på. Alkoholen flödar, folk lider av total brist på omdöme och musiken är så hög att man inte ens kan kommunicera med en människa vars öra befinner sig i din egen mun. Varför gör man inte bara upp en inhängnad på gatan utanför där folk som vill ha ohämmat sex med främlingar kan ställa sig? Då slipper man skrika varandra i öronen, göra bort sig under inverkan av för mycket alkohol, eller ens klä upp sig speciellt mycket.

Det är som att behovet av att ligga blivit så stort för alla klubbens besökare att något djuriskt beteende tagit över. Det gäller att visa upp sig för att finna en partner där man kan så sin säd. Skillnaden är att när djuren gör på detta vis så sår de verkligen sin säd, och dessutom gör djuren detta i en passande miljö. Mänskligheten verkar faktiskt ligga längre bak än djur i detta avseende, eftersom det bara är ett patetiskt sätt att få ha sexuell kontakt med någon man helst aldrig träffar igen.

På det stora hela beter sig alltså folk inte ens som djur, utan som hjärnskadade djur vars instinkt har slagit helt fel. Instinkten har snarare blivit att göra bort sig än någonting annat. Den som gör bort sig mest vinner tydligen, och får gå hem med den ledaren av det motsatta könet för att njuta av en natt i sängen och sedan evig skam därefter.

Det är som om klubbesökarnas hjärnor lider av akut syrebrist. Intelligensen hos besökarna har blivit så låg att ingenting liknande någonsin har skådats i mänsklighetens historia, men det ännu mer ologiska är att min hjärna verkar fungera precis som normalt i den miljön. Plötsligt blir en människa med normal hjärna som jag själv den onormala, eftersom övriga människor runt omkring plötsligt beter sig som om de är både efterblivna och hjärndöda.

"Man går ut för att ha kul" brukar vara den usla bortförklaringen som folk drar för att maskera sitt behov av att ligga. Men så är det ju inte, för det är inte roligt att gå ut. Det är skittråkigt, och man skäms över att vara en del av mänskligheten.

"Du måste ju dricka alkohol för att ha kul" brukar sedan bli följdpåståendet. Detta är ju även det bara korkat, för om det ska krävas alkohol för att man ska ha kul, ja då är det ju inte roligt på riktigt. Det är som att säga: "Det är inte alls kallt, det är bara att du måste brinna för att hålla värmen!". Att gå på klubb är tråkigt, punkt slut.

Det är ingenting annat än riktigt apokalyptiskt bedrövelse som möter en när man "går ut". Och på tal om apokalyps så kan man ju faktiskt hoppas att Jorden snart går under så man slipper skämmas över att tillhöra en art som tror sig vara den mest intelligenta, men som åtminstone varje helg bevisar motsatsen. Vidrigt är vad det är. Fullständigt, omåttligt, gränslöst vidrigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHA XD nä måste skratta lite till HAHAHA! Sant på många påståenden ;)
Kul ibland på klubbar, dock äcklas jag av svinen som kommer och vill strula och pilla och fan, grisigt! MEN jag tycker det är kul i lagom mängder att gå på klubb. Jag kör på fuldans för det är mycket roligare, polarana tycker såååådär om det XP haha, sen är det kul att se alla fulla, juckande människor, livekomedi! ;)

Svar: Visst är det komedi, men samtidigt mest sorgligt...
Viktor Den Store

2012-10-23 @ 16:07:54
Postat av: Anonym

Svar igen: Ok, jorden kommer att förstöras helt av människan inom en snar framtid, vi har väl redan gått över miljöns bärkraft så populationen kommer ju till slut krascha, för männskligheten kommer inte förändra på det som krävs. Jag menar,varför sånt satans tjat om röd soppåse och grön soppåse hit och dit, det är ju förbränningen av fossila brännslensom måste sluta, mem ingen vill se och enda sättet är tvång och totalförbud mem då skulle väl krig mellan länder och inom landet komma som ett brev på posten.... Jag har gett upp lite om framtiden för människan, man skulle inte börjat mixtra med naturen så som vi gjort.

Jag är ingen perfekt miljövän, men inte den värsta heller. Tänker inte skaffa barn utan hoppas jorden finns kvar så jag hinner dö först, om inte- shit happens! Men skit samma om människorna beter sig som kåta apor på klubbarna- det sorgliga är att vi förstört planeten som vi har till låns av våra barn och alla växter och djur som kommer dö med oss, tack vare oss.

Svar: Det håller jag med om, men om jorden ändå ska gå under snart kan vi väl åtminstone bete oss lite civiliserat fram tills den dagen kommer? :)
Viktor Den Store

2012-10-23 @ 21:55:32
Postat av: Anonym

Svar igen: Vi har uppenbarligen olika sätt att se det på, men vad är då civiliserat för dig? ;)

Svar: Ja, att minska det djuriska beteendet där allt verkar handla om instinkt. Jag föredrar att folk tänker lite i alla fall. Att gå till en klubb där ingenting annat än musik kan höras och sedan jucka mot någons ben för att man på detta vis ska få ligga, det är i alla fall högst ociviliserat ;)
Viktor Den Store

2012-10-24 @ 12:27:42
Postat av: Sandra

Precis läst båda dina inlägg om klubbar, och du har bara för rätt! jag är 18 och "borde" väl som det flesta andra i min ålder tycka det är skitkul att springa på klubbar och dylikt. Det gör jag dock inte, tycker det är fruktansvärt tråkigt och enormt överskattat. Sliskiga människor klänger på en från höger och vänster och personer som vanligtvis inte kan klämma ur sig ett litet hej beter sig som om det vore ens bästa vän. Det räcker heller inte med att volymen är för hög för att kunna föra en diskussion med någon, nej den är så hög att man inte ens hör vad man själv tänker.

Vet inte hur många gånger jag fått höra att jag är
"såå torr och tråkig" för att jag inte springer runt och super vid första bästa tillfälle. Men jag ses faktiskt betydligt hellre som lite torr och tråkig än som någon som måste supa varje helg för att kunna dra på smilbanden, öppna käften och som dessutom ohämmat klänger på runt på diverse människor... för det är då fan bara sorgligt.

Svar: Snälla bli känd så att unga människor börjar se upp till dig. Det skulle kunna rädda en hel generation!
Viktor Den Store

2012-10-30 @ 14:55:16
URL: http://ssandras.blogg.se
Postat av: Personen med HUVUDVÄRK efter att ha läst dina idiotiska inlägg

Wow vilken otrolig generalisering! "Alla killar". De killar jag går ut med kan jag säga ALDRIG någonsin varit uppklädda när vi varit på klubb.

Tack, fick mig ett riktigt gott skratt! (Precis som med alla dina andra clueless inlägg.) Du har missat en HEL DEL här. Som t.ex. de som går ut för att de tycker det är kul att dansa? De som går ut för att det är ett br sätt att träffa nya vänner på? MÅNGA som är på klubb har redan partner, och är alltså INTE ute för att "ragga".

Alla människor kommer alltid ha olika åsikter om vad som är kul, och din åsikt är fan inte den rätta åsikten som du får varenda inlägg att verka som. Snälla du, vem är det som är patetisk egentligen? De som gör något med sitt liv och vågar ta chanser med kärlek och att träffa nya människor trots att de fått hjärtat krossat tidigare eller du, som efter att ha blivit dumpad bara sitter hemma och gnäller på allt? Just nu är du patetisk. Ingen tvekan om saken. Snälla du, ta tag i dig själv!! Kommer inte gå tillbaka till det här inlägget (eller bloggen överhuvudtaget) då det här är den dummaste, mest skrattretande blogg jag någonsin i mitt liv lyckats komma in på.

Svar: Vad roligt med en dum åsikt. Du får ju hemskt gärna gå ut och leta vänner på en klubb, men det är ju efterblivet eftersom en klubb är världens sämsta plats att leta vänner på. Och att ta en chans med kärlek är helt fel uttryckt. Med kärlek tar du en risk. Du riskerar allt bra för någonting som kommer leda till något sämre.
Visserligen är det min åsikt att jag hatar klubbar, men att klubbar trots allt är världens sämsta plats att skaffa vänner eller att ragga på är ingen åsikt. Det är fakta.
Viktor Den Store

2012-11-10 @ 13:27:57
Postat av: johan

Har aldrig läst din blogg förut. Visste knappt att den existera. Efter att Markus länkat din fantastiska "battle" med Desireé Nilsson kunde jag inte låta bli att läsa vidare! Tack för dina underbara inlägg! Trodde aldrig jag skulle finna en vettig blogg!

Svar: You are most welcome!
Viktor Den Store

2012-11-20 @ 10:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0