Livets stora frågor #1

Ibland när jag är uttråkad, dvs ungefär 99% av tiden, så vandrar mina tankar iväg till riktigt jävla korkade saker. Filosofiska tankar om allt mellan himmel och jord kan dyka upp. Oftast försvinner inte dessa tankar innan jag lyckats komma till någon typ av slutpunkt för den gällande tankegången. Det senaste exemplet som har plågat mitt huvud har att göra med gymnastik.

Hur kommer det sig egentligen att gymnaster springer så otroligt konstigt? I brist på bättre ord att beskriva det med så liknar ju gymnasterna pingviner på tjack när de springer fram mot bocken.



Varför de raka armarna med händerna så fult fladdrande och utåtriktade? Jag kan bara tänka mig att det har att göra med att gymnasterna på så vis ska minnas att ha raka armar och händerna i rätt vinkel när de sedan kommer fram till bocken, men det ser ju hemskt ut. Hoppet ska ju sedan betygsättas, och att springa som ett totalmongo borde ju rimligtvis innebära vissa poängavdrag? Benrörelserna ser ju dessa inte heller speciellt normala ut. Jag kan verkligen inte förstå det. Gymnasternas löpstil är utan tvekan en av livets stora frågor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0