Lilla Aktuellt-Viktor recenserar Iron Man 3

Jag kom nyligen hem från biografen, där jag beskådade den tredje delen i Iron Man-serien. Här kommer en kort recension inspirerad av Lilla Aktuellts alltid så eminenta filmrecensioner.

Iron Man 3 handlar om en rik kille som heter Tony Stark. Även fast han heter Stark så är han ganska svag, förutom när han har på sig sin järnrymddräkt. Med den blir han jättestark, odödlig och kan dessutom flyga. Tony Stark spelas av skådespelaren Robert Downey Jr. Han heter Jr fast han i själva verket är gammal, det tycker jag är konstigt. I filmen så tvingas Tony Stark och hans vänner slåss mot massa självlysande och glödande människor som vill döda honom.

Specialeffekterna i filmen är väldigt bra, men man blir lite rädd för man tror nästan att det är på riktigt. Skådespelarna är bra även fast de har så missvisande namn. Ibland är dom dock dåliga. Rymddräkten som Tony Stark tar på sig är jättehäftig och det gör att hela filmen känns väldigt cool. Man skulle vilja ha en sådan dräkt själv, och den ser så äkta ut att man kan tro att den finns i verkligheten.

En sak jag inte tycker om med filmen är att den är så läskig. Det förekommer jättemycket vapen och explosioner i filmen, så jag blev ofta ganska rädd. Ljudet var dessutom väldigt högt inne på biografen, så när någon sköt eller när någonting sprängdes så fick jag hålla för öronen. Det kändes nästan som att hela biografen skakade som vid en riktig explosion, och det tycker jag inte att barn ska behöva uppleva.

Filmen är två timmar och tio minuter lång, fast den kändes mycket kortare, men jag tycker ändå att den var för lång. Om man blir kissnödig när man tittar på filmen så man måste gå på toaletten så kanske man missar någonting. Jag tycker filmen var väldigt bra, men den var ganska våldsam och dessutom inte så bra. Därför får den fyra smultron.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh herrejisses, jag skrattade så jag fick magknip när jag läste den här recensionen! Du är verkligen Gud! :D

Svar: Tack! :D
Viktor Den Store

2013-04-28 @ 16:35:14
Postat av: Becca

Viktor, vad tycker du om Narnia-filmerna? ;) vore intressant att veta faktiskt!

Svar: Inte ens orkat se faktiskt :(
Viktor Den Store

2013-05-02 @ 23:46:03
Postat av: Becca

Se dem då för guds skull! :)

Svar: Jag har en känsla av att jag kommer hata dom. Är det troligt?
Viktor Den Store

2013-05-04 @ 21:50:56
Postat av: Becca

Haha ja, antagligen. Det är det som är roligt, älskar att se Viktor Janssons recensioner :D

Svar: I vilken ordning bör man se filmerna? Jag har verkligen ingen koll på Narnia över huvud taget...
Viktor Den Store

2013-05-05 @ 11:27:56
Postat av: Becca

Den första är häxan och lejonet, den tredje heter prins Caspian och den sista heter kung Caspian och skeppet Gryningen :P själv är jag helt såld på dem. Men jag är ju lite barnslig av mig så ;)

Svar: Men vad heter då den andra...? :O
Viktor Den Store

2013-05-05 @ 18:45:17
URL: http://www.becci.devote.se
Postat av: Becca

Men gud, förlåt. haha! Det skulle vara den andra. Inte tredje

Svar: Haha okej. Ska se om jag orkar se dom snart :)
Viktor Den Store

2013-05-05 @ 21:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0