They've done it again...

Så hände det till slut igen. Det absolut värsta som någonsin kan hända en morgon när man inte vill annat än att få sova. Grannen, vilken av grannarna vet jag tyvärr inte, valde att gå upp med tuppen för att borra lite i typ fem timmar. Hur kan man på något vis anse att det är lämpligt att gå upp klockan 08:00 en söndag för att borra som en besatt så att hela huset skakar som om det vore en jordbävning? Och hur kan man ens lyckas borra i fem timmar?

Jag kan ärligt inte ens föreställa mig vad man håller på med om man borrar nästan konstant i fem timmar. För det var inga korta borr-burstar lite då och då. Nej, det var mördande jätteborrning i 30-sekundersintervaller som om någon försökte tunnla sig igenom ytterväggen för att på så vis kunna fly från fångenskap. Idiotgrannen som ville demolera sin lägenhet måste nu ha en vägg som består av mer hål än vägg, något annat bör inte vara möjligt.

Så kära granne, om du nu skulle råka läsa detta, nästa gång du bestämmer dig för att vara en idiot som vill förvandla en bärande vägg till en schweizerost - gör det inte. Om du absolut måste göra det för att ditt avtryckarfinger för borrmaskiner kliar alltför mycket, så snälla gör det åtminstone inte klockan 08:00 en söndagsmorgon. För om detta händer igen... Då... Då tänker jag ta din vidriga borrmaskin och borra tusen håll i din panna, så får du också se hur en borrmaskin kan vara en väg till helvetet. Det vore du absolut värd, dumfan...

Kommentarer
Postat av: JP

It's times like these som jag är svårt glad att jag bor i villa ;)

Svar: lyx...
Viktor Den Store

2013-04-21 @ 20:04:25
Postat av: JP

Oh yes, det vet du ;)

2013-04-21 @ 21:16:26
Postat av: Mulla Omar

Jag vaknade klockan 7 och var små packad

Svar: I bet...
Viktor Den Store

2013-04-21 @ 21:36:23
Postat av: Amanda

Min hälsonörd till granne drog igång och mixade något helvete (spik och småsten?!) till frukost imorse vid kl 6 så jag lider med dig :/

Svar: Han/hon kanske har en sån där "Magic Bullet" från TV-shop. Den låter ju som ett helt krig när den mixar...
Viktor Den Store

2013-04-21 @ 21:44:51
Postat av: Sofia

Hoppa på honom i backen och ge honom tusen hål i nacken istället :>

Svar: I'll try!
Viktor Den Store

2013-04-22 @ 07:26:02
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se/
Postat av: Elise

Han kanske försökte återskapa en modern version av tunnelscenen i "nyckeln till frihet"? Dumt, hursomhelst

Svar: Jag tänkte faktiskt på det också!
Viktor Den Store

2013-04-22 @ 08:15:17
URL: http://Furelisen.blogspot.com
Postat av: sebastian

läste ett av dina tidigare inlägg om claes-göran olofsson. han är en kul typ.
men jag tycker du har fel om honom. jag är en trogen läsare till hans blogg. och i mina ögon så beskriver du en helt annan person än honom. tycker du verkar förvirrad person viktor. har du ringt classe för att få hjälp?

Svar: Åh gud så genomskinligt...
Viktor Den Store

2013-04-22 @ 12:49:03
Postat av: Amanda

Men ge dig nu då Classe, en femåring kan genomskåda dina löjliga kommentarer med falska namn...

2013-04-22 @ 13:54:04
Postat av: claes-göran olofsson

det där har inte jag skrivit, men det är bra sebastian........du förstår vad jag menar

Svar: Vääääääldigt lätt att genomskåda...
Viktor Den Store

2013-04-22 @ 21:38:47
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0