Scary Movie 5

Ibland är livet inte roligt. Vissa dagar känns allt bara sådär jobbigt så att varje andetag känns som en djup suck. Under sådana dagar kan det vara härligt att sätta sig och titta på en riktigt bra komedi. Scary Movie-serien är ett härligt exempel på riktigt korkad humor som man verkligen kan slappna av till. Igår insåg jag att det tydligen hade kommit en femte film. Den hade helt smygit sig in under min radar, men tack vare just namned "Scary Movie" så bestämde jag mig för att ta en titt. Det borde jag inte ha gjort.

 

Scary Movie 5 är världens kanske sämsta film någonsin. Jag vet inte ens hur jag ska kunna förklara hur dålig den är, för det borde inte ens vara möjligt. En film som helt består av fristående sketcher har troligtvis en mer sammanhängande och bättre handling än vad Scary Movie 5 har. Jag kan faktiskt inte ens, såhär dagen efter, berätta vad den handlade om. Jag vet inte om det beror på mitt eget ointresse för filmen eller om den faktiskt var så dålig att den inte hade någon handling, men jag kan i alla fall inte återberätta eländet.

Som om inte världens sämsta handling vore nog så är SAMTLIGA "skämt" som finns med i filmen monumentalt superusla. Det är som ett stort steg tillbaka från kiss och bajs-humorn. Vissa saker som ska locka till skratt är så otroligt förutsägbara så att man hade skrattat färdigt redan innan skämtet, om nu skämtet hade varit någonting att skratta åt. Tyvärr finns det ingenting att skratta åt i Scary Movie 5. Allt är dåligt. Det är en mörk tunnel utan slut. Man kommer bara längre och längre in i skiten, men man kommer aldrig närmare ljusningen. Det finns inget ljus i Scary Movie 5, bara mörker.

Ibland är livet roligt. Vissa dagar känns allt så härligt så att man bara vill skratta. Det är sådana dagar som man måste hålla sig ifrån Scary Movie 5, för om man tittar på den så kommer man snart märka att varje andetag har förvandlats till en djup suck. Scary Movie 5 var total bedrövelse, fast värre ändå. Jag tänker inte ens sätta ett betyg på den här överjävligt urusla sopfilmen. Det förtjänar den inte.




Kommentarer
Postat av: Amanda

Ojdå, det var trist att höra.. Då ska jag inte slösa dyrbar tid på den filmen, hur mycket jag än gillat de fyra tidigare filmerna! :O

Svar: De fyra tidigare filmerna är mästerverk jämfört med den här filmen. Och då tycker jag ändå att trean och fyran är rätt kassa, med undantag för slutet på fyran som kan vara det mest urspårade som någonsin gjorts.
Viktor Den Store

2013-08-09 @ 20:53:48
Postat av: Alice

Jag var helt hundra på att du skulle skriva "Under sådana dagar kan det vara härligt att sätta sig framför datorn och gå in på dessies.se". Det är vad jag brukar göra i alla fall, haha. Men nu till den springande punkten: var Scary Movie 5 sämre än M/S Skutan?

Svar: Dessies.se är ju lite som en cirkus. Det är jävligt roligt, men samtidigt så måste man ju tycka synd om de stackars djuren som jobbar där. Och nej, självklart inte. M/S Skutan är ju så dålig att den inte kan placeras in på en skala, eller ens kallas för en film. M/S Skutan är ju typ det sämsta som skapats sedan atombomben...
Viktor Den Store

2013-08-10 @ 02:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0