En liten ursäkt, lite potatisbulle och lite annat

God dag kära läsare. Jag börjar givetvis med att ursäkta mitt bedrövliga bloggande, men jag har helt enkelt fått utlopp för mitt skrivande i skolan under den senaste tiden. Just i detta nu sitter jag och filar på en dokumentär text om mordet på John F Kennedy. Det blir säkert skitdåligt, men ämnet är ju småintressant i alla fall.

I övrigt så har jag även passat på att skriva en löjlig deckar-följetång i fyra delar som jag antagligen kommer posta här på bluggen någon gång efter jul. Det blev vad jag i vanliga fall brukar kalla för litterär avföring eftersom det visade sig vara mycket svårt att improvisera fram en deckarhistoria utan möjligheten att kunna gå tillbaka och ändra sådant som man redan skrivit.

I potatisbulletävlingen går det desto bättre. Jag kan med stolthet meddela att jag nu passerat 300-strecket. Sedan årets början har jag lyckats förtära inte mindre än 306 potatisbullar, och fler lär det bli eftersom jag har hela frysen full. Min konkurrent Markus "Marky Mark den yngre", tillika Fisabsorberarn, har kämpat sig närmare. Han ligger i skrivande stund på 240 potatisbullar. Det känns som en ganska betryggande ledning, kanske framför allt eftersom han nyss kläckte ur sig denna lite tråkiga mening:

"Som det känns nu så kommer jag inte äta en bulle till innan mitten på 2014 fyfan vad mätt jag är"

Två veckor återstår trots allt av tävlingen. Allt kan ju faktiskt ännu hända, men jag ska inte sticka under stolen med att det känns som om segern är riktigt nära nu.

Som avslutning kan jag även meddela att jag mitt i min frånvaro har börjat snickra lite smått på vad som är tänkt att bli en bok. Den kommer säkert kräva en hel del arbete, omarbete och omarbete igen innan den kan ges ut, om den ens blir så bra. Om handlingen kan jag inte säga mycket, men jag kan avslöja en pytteliten detalj. Huvudpersonens initialer stavas C-G O. Det var allt för den här gången. På återseende!

Kommentarer
Postat av: JP

Nå, vann du?

2014-04-22 @ 15:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0