Potatisbullar - The bet

Jag och min kompis Marky Mark har sedan vi båda två flyttade hemifrån insett värdet av mat som kan lagas med minsta möjliga ansträngning. Helst ska det inte krävas mer än att man ställer in någonting i ugnen och låter tiden göra sitt, vilket har fått som följd att vi båda i stor utsträckning livnär oss på den ädla maträtten potatisbullar.



Det var för några månader som vi båda insåg vår kärlek till den lättlagade potatisbullen, och vi har sedan dess jämfört våra matvanor och kommit fram till att vi båda verkligen äter otroligt mycket potatisbullar. För mycket potatisbullar kan tyckas, men se där har ni fel. Man kan nämligen aldrig äta för mycket potatisbullar. Därför har jag och Marky Mark påbörjat en liten tävling, eller en vadslagning för den som vill benämna det annorlunda.

Det hela är ett mycket seriöst bet, där den som lyckas äta flest potatisbullar under 2013 kommer att vinna. Efter att ha diskuterat igenom saken tillsammans har vi kommit fram till att vi båda måste redovisa mycket noga hur mycket vi äter, samt att man bara får äta potatisbullar av ett visst märke för att mängden ska kunna räknas rättvist. Det kommer bli en episk tävling. Under planerandet av tävlingen har vi även kommit fram till att tio potatisbullar om dagen inte alls är orimligt. Det gäller bara att variera sig så gott det går vad gäller sylt och andra tillbehör.

I skrivande stund leder jag med 10-0 eftersom jag tryckte i mig lite över ett halvt paket igår kväll. Min vän tog beskedet med bestörtning, varpå han snabbt skickade ett sms med hotfulla texten: "Köpte massa idag, så jag klipper 20 imorgon!". Än är jag dock inte orolig, trots att Marky Mark satsar stenhårt. Jag har själv som mål att förtära åtminstone tio till idag, vilket även för upp mig på 20. Synd bara att jag har slut på lingonsylt. Men lingonsylt eller ej, den här tävlingen tänker jag vinna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0