Så trött på spännisbilder

Gud så trött jag blir på människor ibland. Det senaste jag verkligen tröttnat ohyggligt mycket på är killar som står i bar överkropp och fotar sig själva i badrumsspegeln, eller valfri annan spegel. Det är så oerhört töntigt så att inte ens alla skämskuddar på hela det norra halvklotet räcker till. Troligen räcker inte ens alla skämskuddar som skulle kunna sys av allt tyg i världen till heller.

Varför är det töntigt då? Jo, det ska jag minsann tala om för er. Först och främst så är det töntigt för att majoriteten av dessa killar inte ens är ett dugg vältränade. På sin höjd är vissa såpass smala att man kan ana konturerna av magrutor, men eftersom detta beror på avsaknad av fett snarare än vältränade muskler blir det bara supertöntigt. Än värre blir det när alla dessa foton är tagna på det fuskigaste och mest missvisande sättet man kan tänka sig. 99% av alla badrumsspännisbilder är nämligen tagna när människan i fråga spänner sin mage tills han nästan skiter ned sig fullständigt. Samtidigt så gör ljussättningen, med på tok för mycket toppljus, att man ser enormt mycket mer vältränad ut än man verkligen är.

Helt ärligt så vågar jag påstå att även jag med hjälp av lite ljus från ovan skulle kunna se ut att ha en vältränad mage, vilket jag i verkligheten inte har. Jag är trots min avsevärda träningsmängd inte ett dugg vältränad, utan ett spinkigt offer med för mycket fett och för lite muskler. Jag är en smalfet arg farbror, men det vet jag mycket väl om, och av den anledningen tänker jag aldrig ladda upp en bild på Facebook där jag står och flexar musklerna framför spegeln.

Jag förstår heller inte riktigt anledningen till att ta en sådan bild från första början. Jag antar att de flesta killarna gör det för att få uppmärksamhet från tjejer, men om man bara har sin egen ytterst medelmåttiga kropp att använda som lockbete så är man ju ganska illa ute. Rimligtvis bör man inte komma långt med det. I en optimal värld borde man inte komma någon annanstans än bakåt faktiskt. Att det dessutom inte finns någon större anledning att skryta med sitt utseende bara för att man kan är någonting som dessa människor uppenbarligen inte förstår heller.

Ni pojkar där ute som tror att en illusion av en välutvecklad magmuskulatur ska ta er någonstans här i livet - Ni har fel. Det enda ni får ut av dessa bilder, utöver den eviga skammen ni bör känna, är att ni kan få ta del av mitt hat om ni vill. Men det vill ni antagligen inte. Det kan nämligen sluta med att jag ger er ett praktigt slag i magen, och då kära vänner, då kan ni se er om i helvetet efter ett par riktigt hårda magmuskler.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch jag hatar alla dessa ollonskaft som tror att de är biffiga för att de har magrutor, när det beror på att de är pinniga äckel med 0% kroppsfett.


Svar: Så vettigt! :)
Viktor Den Store

2013-01-23 @ 03:39:59
URL: http://minasamladeverk.blogspot.se
Postat av: JP

Annars kan du ju göra en Justin Bäver å visa röven istället. Då lär det visst bli breakdowns på Twitter ;) ;) ;)

Svar: Jag tror faktiskt att jag ska hålla mig så långt ifrån att göra som Justin jag möjligtvis kan! :)
Viktor Den Store

2013-01-23 @ 06:59:00
Postat av: JP

Mm, det kanske är en bra idé.

2013-01-23 @ 18:51:42
Postat av: Elise

Hoppas det är okej att använda dig som inspirationskälla när man själv skriver. Det här inlägget var kick-ass! ^^

Svar: Givetvis är det okej. Imponerande att jag kan inspirera någon alls med mitt svammel!
Viktor Den Store

2013-01-25 @ 10:40:55
URL: http://furelisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0