Claes-Göran Olofssons nya film



Tidernas kanske främsta regissör är nu äntligen tillbaka med en ny film som ingen i hela världen har väntat på eller frågat efter. Det är en uppföljare till filmen vid namn "Skutan The Movie", som jag antar att ingen har sett, funderat på att se eller ens hört talas om. Namnet på denna nya kreation är fantasifullt nog Skutan The Movie 2. Detta är en fantastisk film som helt är gjord på engelska för att passa den potentiellt breda internationella publik som kan ha ett intresse av att se filmen. Dessvärre så är det ingen dialog i filmen, och den lilla engelska som faktiskt finns är dålig.

Animationerna i filmen är genomgående av absolut världsklass. Claes-Göran Olofsson visar här upp sin konstnärliga sida på bästa sätt, och det märks tydligt att han tagit sin inspiration från dagisbarn när han designat denna episka klassiker. Att filmen är gjord för att påvisa enkelheten i flash, där vem som helst som tagit en enda kurs skulle kunna återskapa detta verk på en högre nivå, är en intressant approach som jag hoppas att Claes-Göran behåller i sina kommande filmer.

Filmens absoluta styrka är dock budskapet, som påpekar att alla semestrar har ett slut. Tyvärr har även alla filmer ett slut, vilket alltså gäller Skutan The Movie 2 också. När eftertexterna rullar är det svårt att hålla tårarna tillbaka, samtidigt som en känsla av förvirring smyger sig på. Det är nämligen först då man märker att filmen inte ens var fyra minuter lång. Sällan har tre minuter och fyrtiosex sekunder varat såhär länge, och det kan vi vara glada för. Claes-Göran Olofsson fick ju semstern att kännas längre...

Kommentarer
Postat av: claes-göran olofsson

jag hoppas du bara var ironisk när du pratade dåligt om filmen, och du var uppriktig när du pratade positivt om filmen

Svar: Det förstår jag att du hoppas, men det är klart att så inte var fallet.
Viktor Den Store

2013-07-20 @ 14:13:36
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

en mäster recension utan dess like av en av världens största topprecensenter...

Svar: Jobbig särskrivning...
Viktor Den Store

2013-07-20 @ 16:14:33
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Alexandra

hahahahaha, Classe har gjort det igen! Vilken film, vilket budskap och sist men inte minst, vilken man! Han slutar verkligen aldrig att förvåna, tråkigt att det inte är på nåt positivt sätt bara. Vet inte om jag ska skratta eller gråta..

Svar: Skratta tills du gråter! :D
Viktor Den Store

2013-07-20 @ 21:20:16
Postat av: claes-göran olofsson

du är jobbig viktor hela du

Svar: Klart du tycker jag är jobbig eftersom jag är bättre än du...
Viktor Den Store

2013-07-20 @ 22:58:24
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

det enda du är bättre på än mig är att vara sämre än mig

Svar: Nej, jag är bättre än dig på det mesta som vi har haft chansen att mäta hittills. Jag är bättre än dig på att debattera, argumentera, skriva, stava, samtliga skolämnen, jag säger sanningen, jag är inte lika feg, jag kan läsa etc, etc. Det är ganska tydligt att jag är bättre än dig...
Viktor Den Store

2013-07-21 @ 03:53:58
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Alexandra

Hahaha, det gjorde jag.. Idag igen. "Du är jobbig viktor hela du" hahahahahah

Svar: Det är helfestligt :)
Viktor Den Store

2013-07-21 @ 16:10:17
Postat av: Claes-göran olofsson

Det sägs att sanningen sitter i betraktarens öga, men dina ögon måste vara blinda viktor, och alexandras ögon med för den delen. Finns inget hopp för mänskligheten. Funderat på kastrering?

Svar: Alla betraktare utom en är ju eniga, så det är svårt att bortförklara det.
Viktor Den Store

2013-07-22 @ 17:49:35
Postat av: Claes-göran olofsson

Det som är ännu svårare att förstå är din logik. Fattar du ej att dom driver med dig. Att dom triggar dig till att göra bort dig mer och mer och mer

Svar: Så det är mer logiskt att alla är emot dig och din tjänst för att de driver med mig än att de verkligen är emot din tjänst? Nej precis, det är din logik som är fullständigt bortblåst. Det är till och med folk jag inte känner som tackat mig för att jag äger dig hela tiden, för de får chansen att skratta åt hur mycket du gör bort dig.
Viktor Den Store

2013-07-22 @ 19:28:01
Postat av: Carro

Var jag ensam om att uppfatta det som att han föll över bord och vart strandsatt på en öde ö?
Såg inte ut som en allt för angenäm semester i alla fall.

Svar: Jag har helt struntat i att försöka tolka vad som händer i filmen, för det skulle nog bara vara helt obegripligt...
Viktor Den Store

2013-07-23 @ 14:04:51
Postat av: Carro

överbord*

2013-07-23 @ 14:06:28
Postat av: Anders

FY FAN vilken skitfilm!!
Jag blev förbannad redan när jag såg stillbilden innan jag startat Youtubeklippet.
VEM orkar rafsa ihop sån smörja? Det är nästan så att TV3 är bättre.

2014-07-11 @ 10:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0