Telebolags-förbannelsen

De senaste åren har vi i Sverige drabbats av någonting som inte kan beskrivas som någonting annat än en förbannelse. Jag talar givetvis om telebolagens urusla reklamer som konstant förökar sig i antal och uselhet. Man kan tycka att ren tur förr eller senare borde göra så att åtminstone en bra reklamfilm skulle kunna uppstå, men det verkar aldrig hända. Låt oss helt enkelt titta på den vedervärdiga skit som tre av våra största telebolag pressat ur sina reklamskinkor under den senaste tiden.



Här har vi en klassisk Halebop-reklam. Känntecknet för Halebopbajs är att det består av ful och deprimerande grafik, samt en berättarröst från valfri lantis. Just den här reklamen innehåller en ordvits som medvetet är gjord så dålig att den inte ens är en vits, samt lite tråkig information som inte en jävel bryr sig om.



Än värre är Telenor, som dagligen förpestar vår tillvaro med att trycka upp världens kanske värsta karaktär i våra nyllen. Deras skapelse Sören är varken rolig eller ett bra säljknep. Han är bara sämst och irriterande, och fungerar om någonting som ett exempel på varför man bör hålla sig så långt bort från Telenor som man möjligtvis kan komma. Han är faktiskt så dålig att det bara finns en enda anledning till att man skulle välja Telenor, och det är för att Tele2 är ännu värre.



Tele2 har i flera år bedrivit sin tortyrkampanj som leds av det mycket fula engelskspråkiga, svarta fåret Frank. Han har sedan sin födsel bringat irritation och ingenting annat. Som om inte ett djävulskt skitdåligt fårhelvete vore nog så fick denna svarta odåga nyligen ett litet lamm som sidekick. Francis heter detta äckliga djur, som bidragit till att göra världens sämsta reklamer ytterligare lite sämre. Reklamen ovan är kanske det vidrigaste som har skapats de senaste tio åren, alla kategorier. Den gör mig galen.

Som man kan se så fullständigen sprutar det ut mördande dåliga reklamer från våra största telebolag. Det känns smått hopplöst att alla dessa reklamer ska hålla samma obefintligt låga nivå. Det får mig att önska att Halebop skulle gå i konkurs, att den där jävla Sören skulle flytta till månen och att någon skulle slakta både Frank och Francis. Då hade världen varit en lite bättre plats, det är jag övertygad om. Den här förbannelsen måste få ett slut...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Den värsta reklamen av alla tycker jag var Halebopreklamen där en ung tjej sjöng någon dålig text i stil med: "Halebop, I'm surfing tonight and I like it very much".. Falskt och jävligt och varje gång reklamen sändes så fick jag lust att klösa ur mina egna ögon...

Svar: Jag tror faktiskt att jag hade missat den reklamen, och jag inser nu hur lyckligt lottad jag var. Fy fa-an så bedrövligt dåligt!!!
Viktor Den Store

2013-07-31 @ 21:30:47
Postat av: Amanda

http://m.youtube.com/watch?v=0Sp8Y1wP-d4

2013-07-31 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0