Tropical nights

Klockan börjar nu närma sig 03.00 på natten och min termometer visar 20 grader celsius. Det innebär per automatik att detta är en av årets absolut bästa dagar, för det finns nämligen nästan inte någonting som kan slå tropiska nätter. Känslan av att kunna gå ut i shorts och t-shirt och bara känna den optimala temperaturen är någonting som knappast kan beskrivas i ord. Det finns ingen sol som gassar och bränner, och vinden är så perfekt tempererad att den inte ens känns som en vind, utan snarare som en smekning mot huden. I Sverige får vi endast uppleva detta livets mirakel ett fåtal gånger varje år, vilket givetvis är ett deppigt och tråkigt faktum. Därför gäller det att ta chansen när den kommer.

Jag hade egentligen planerat in en kväll som totalt orörlig i soffan för att på så vis vila upp min sargade kropp, men den tropiska natten som uppenbarade sig gjorde att jag omöjligen kunde hålla mig inne. Istället kilade jag ut på en joggingtur. Det var egentligen en ganska dålig idé, eftersom jag tvingades halta runt på grund av min till synes kroniska bristning i baksidan av vänsterlåret, men det var ändå så värt det. Trots uruselt löpsteg och ovälkommen smärta och stelhet så var det helt fantastiskt.

Jag hoppas att vi får uppleva ett antal nätter till med över 20 grader på termometern den här sommaren. Då ska jag ut och låta svetten lacka igen. Ingenting ska få stoppa mig från att njuta av det absolut bästa den svenska sommaren har att erbjuda. Det finns ingenting bättre än tropiska nätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0