Claes-Göran Olofsson - Del 3

Ni kanske trodde att "debatten" med Claes-Göran "Classe" Olofsson var över, men det är den absolut inte. I'm still having a ball in the madness of it all. Debatten handlar visserligen inte mycket om Classes usla tjänst längre. Han vägrar nämligen helt att svara på de frågor man ställer om tjänsten, utan hänvisar istället till någonting löjligt innan han byter ämne. Detta stoppar dock inte Classe från att konstant lyckas idiotförklara sig själv på ett sätt som roar mig omåttligt mycket.

Den senaste tiden har "bråket" mest handlat om vem som är bäst på svenska, där Classe har ytterst stora problem med att bortförklara sina stavfel, sin dåliga grammatik, sin korkade meningsbyggnad och felanvändandet av skiljetecken. I något lamt försök att fly från denna skam försöker Claes-Göran få det att verka som att han faktiskt har rätt och att det svenska språket har fel. Oavsett hur mycket man påpekar den språkliga odugligheten han visar upp så blundar han helt enkelt för sanningen. Inte ens när jag med hjälp av Classe-citat påpekade språkfel visade han upp någon som helst intelligens eller förståelse. Han menade istället att det inte spelar någon roll vad han skriver så länge han själv vet vad han menar, vilket självklart medför att vi som läser måste gissa vad han egentligen menar. Det gör allting väldigt roligt, om än mycket rörigt.

Ännu roligare blir det när Classe till någon annan som lagt sig i debatten yttrade orden: "du är sjuk i huvet som skriver under 2 olika alias". Detta är hysteriskt roligt om man sitter på vetskapen att Claes-Göran själv kommenterat under 4-5 olika alias för att försöka fejka någon typ av stöd till sig själv. Han avslutade detta smått geniala idiotsvar med orden: "men om du vill så kan vi ses så kan jag banka lite vett i dig".

Claes-Göran påstår konstant att jag försöker sno hans argument genom att vända dessa mot honom. Detta är fullständigt obegripligt eftersom Claes-Göran hittills typ inte haft några argument. Han klagar dessutom på att jag saknar täckning för det jag säger, trots att han själv bara kommer med osanna påståenden som han inte kan styrka medan jag konstant bevisar sanningshalten i det jag säger. Exempelvis så kläckte Classe ur sig att jag måste ha haft IG i svenska i gymnasiet, vilket förde in debatten på vem som hade bäst betyg. När jag efter det visade mina betyg så vågade Claes-Göran inte visa sina, utan försökte istället bara bortförklara mina betyg med att jag måste ha gått i en skola där det nästan inte fanns några elever. Ett ganska lamt påstående bara för att försöka se mindre korkad ut själv, ett försök som om något fick precis motsatt effekt.

På senare tid har Claes-Göran, antagligen på grund av att han så totalt misslyckats i språkdebatten, klagat på att vi borde prata om hans tjänst istället. Detta vore mycket välkommet, men som jag nämnde ovan så är det inte speciellt enkelt. Problemet är att varje gång man försöker prata om Classes tjänst så far han med osanning, eller så vägrar helt enkelt att svara. Oftast kommer svaret bara i form av ett påhopp som varken besvarar frågan eller hör debatten till. Det enda som jag vet med säkerhet är att denna debatt inte är över än, och det är jag faktiskt glad för. Det är ju skitroligt att se folk göra sig själva till åtlöje!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag som på fullaste allvar trodde att debatten hade tagit slut. Ack så fel jag hade! En av de anledningar till att jag läser din blogg är på grund av din utomordentliga användning utav det svenska språket (vilket är fruktansvärt ovanligt i bloggvärlden), så argumentet att du skulle ha ett underkänt betyg i svenska måste vara det mest dekadenta jag någonsin hört!

Svar: Han blev nog lite besviken när jag inte hade IG i varken svenska A eller B :/
Viktor Den Store

2013-05-06 @ 22:42:25
Postat av: claes-göran olofsson

det är tragiskt att ert enda försvar är att min svenska är dålig när vi pratade om min tjänst förut, snacka om att byta fokus, och snacka om att ni håller i er i ett halmstrå för att försöka hålla er kvar i denna debatten som jag vann redan i min första kommentar

Svar: Men är du på riktigt? Jag har ju förklarat massvis med saker som gör din tjänst dålig, och frågat massvis med frågor om den, men du vill ju aldrig svara. Du bara bortförklarar dina saknade svar på simpla frågor med att du tror att du skulle bli utkonkurrerad eftersom vi då kan kopiera din tjänst, eller något annat löjligt.
Viktor Den Store

2013-05-06 @ 23:28:57
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: JP

Viktor, min vän, du frågade mig i lördags om du skulle vara rädd när jag berättade att jag var i dina kvarter. Den du borde vara rädd för är ju uppenbart inte mig.

Svar: Classe behöver man ju inte vara rädd för, eftersom han visat sig vara helt ofarlig. Däremot blir man ju lite orolig för hela mänsklighetens framtid...
Viktor Den Store

2013-05-07 @ 17:25:55
Postat av: JP

xD

2013-05-07 @ 17:37:12
Postat av: Carro

Sitter och läser ert spektakel på hans blogg. Mitt hjärta brister varje gång han glömmer punkt, stor bokstav, kommatecken, särskrivningar. Hjärtat befinner sig i tusen bitar. </3

Svar: Jag tycker mest att hjärtat brister på grund av den övervägande dumheten. Den bedrövliga svenskan är ju bara en liten del av allt...
Viktor Den Store

2013-05-08 @ 22:03:37
Postat av: Carro

Det är iofs sant. Tycker nästan synd om honom för att han verkligen tror att han har rätt. Ack, ack, ack. För dum för sitt eget bästa.

Svar: Ja, det är ganska spännande hur man kan tro så fel. För han måste ju verkligen tro att han har rätt, annars skulle han ha taggat ner för läääääääääänge sedan...
Viktor Den Store

2013-05-09 @ 00:35:11
Postat av: Mys-Persson

Vi i familjen börjar ana det måste krävas en del fyra snart här ju, du är för övrigt fantastisk, härlig blogg med mera!

Svar: Ja, jag får väl slänga ihop en fjärde del snart. Det är ju osannolikt bra underhållning!
Viktor Den Store

2013-06-07 @ 23:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0