Jag fick svar från Claes-Göran Olofsson

För några veckor sedan dissade jag hobbypsykologen Claes-Göran Olofssons affärsidé (läs mer om det här JAG LEKER DRAGONS DEN ). Nu har Claes-Göran tydligen fått syn på mitt agressiva hatinlägg och bemödat sig med att besvara min kritik. Jag har hjälpt honom lite med styckeindelningen, men ändå blir det rätt rörigt. Såhär skriver han hur som helst:

"hej, jag heter claes-göran olofsson och jag såg att du totaldisade min affärsidé genom att jämföra dig med en av drakarna i draknästet...detta är videon du dissade http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw ..för det första så har drakarna i draknästet en förtjänat sin plats där genom deras framgångsrika företag, vad jag förstår så ingår du inte i den kategorin av framgångsrika företagare, man kan sjunga samma låttexter som carola, men om det låter lika bra som när carola sjunger tror jag inte på i ditt fall.., jag skulle ej söka till det programmet för jag klarar av min tjänst utan finansiell hjälp...

Sen påpekade du bland annat mitt utseende, vilket är helt orelevant för min tjänst, om vi säger att din mobil är trasig och måste ringa mobilföretagsts kundtjänst..måste du kolla upp alla kundtjänster du ringer till för att vilja prata med människorna du vill prata med ser ut på ett visst sätt? nej jag tror inte det, du blir glad om din mobil fungerar när samtalet är färdigt och inte hur personen ser ut.. du dissar också min affärsidé ur olika synvinklar, men om man dissar min affärsidé som du gör så måste man komma med förslag hur man kan göra istället, vilket du inte har gjort..... sen säger du att man kan komma förbi min 30 min regel, du har missförståt mitt upplägg, om man finger över 20 min så kommer man över 20 min spärren och det samtalet räknas som ett 30 min samtal och då kan man bara ringa en gång...

Du klagar på min längd på mitt videoklipp, men om du nu har sett hela mitt videoklipp så repeterar jag samma sak om och om igen, så om man nu tycker att man har förstått min affärsidé så behöver man inte se resten av klippet, bara den delen man förstår....

Plus att om man använder andra liknande tjänster får man prata med andra personer som man ej pratat med förut, dom kommer bara till mig vilket gör att jag blir mer personlig, inte bara ge allmäna råd

Glömde skriva nåt om kundnummer oxå, alla seriösa företag har kundnummer som gör det lättare för företaget att administrera kunderna, och jag kan berätta för dig att det finns fler många som heter samma sak i sverige, t.ex sara, anna, johan, anders mm, så risken att stöta på någon som heter likadant är ganska stor

Till sist, du må kalla mig för en hobbypsykolog och att jag har för stor övertro på min egna affärsidé, men att utge dig för att vara en av drakarna i draknästet gör att du för mig framstår som att ditt självförtroende är långt mycket mer överdrivet än mitt och att du behöver ta del av min tjänst för att jag ska få ner dig på jorden igen.... mvh claes-göran olofsson"



Jag kände att jag var tvungen att svara på denna mycket långa kommentar, så här kommer mitt svar:


Först och främst tackar jag för att du introducerade dig, eftersom jag inte hade en aning om att du var Claes-Göran Olofsson, om vi bortser från det faktumet att du redan angett det som namn. Det är korrekt att drakarna i Draknästet "förtjänat" sin plats genom framgångsrika företag, men det har väl ingenting att göra med om jag får leka Dragon's Den eller inte? Tycker du att alla barn som vill leka jedi-riddare måste vara utbildade av en jedi-mästare, och tycker du att alla som vill sjunga Carolas låtar måste ha tagit sånglektioner?

Ditt utseende har visserligen ingenting med dina verkliga kunskaper som psykolog att göra, men det kan fortfarande spela ett avgörande intryck för hur folk mottar din tjänst, tyvärr. I övrigt så är ditt exempel med mobiltelefonen mycket, mycket dåligt. Dels så har du skrivit ett syftningsfel, då du skrivit att det är telefonen som ska ringa kundtjänst, men exemplet är även dåligt för att människan i andra änden inte annonserat sin tjänst på samma sätt som du gjorde. Hade det varit ett extremt tekniskt svårlöst problem med min telefon och jag ringe ett videosamtal som visade att jag talade med Britt-Marie 85 år så hade jag givetvis även då varit misstänksam mot hur bra hon skulle kunna klara av sitt jobb. Fördomsfullt givetvis, men så är det.

Jag vet inte riktigt varför jag måste komma med förslag på förbättringar till din affärsidé bara för att jag dissade den, för det vore både ologiskt och mindre vettigt. Detta sker ju exempelvis väldigt sällan i Dragon's Den, och det fungerar inte i praktiken eftersom man på så vis skulle ge bort sina egna bättre affärsidéer. Nu har jag ju dock gett förslag på vad andra kan göra istället för att använda din tjänst, nämligen att vända sig till någon utbildad person.

Om jag ringer i 19 minuter då? Kan jag då ringa dig igen, men bara i en minut till innan det räknas som 30 minuter?

"du klagar på min längd på mitt videoklipp, men om du nu har sett hela mitt videoklipp så repeterar jag samma sak om och om igen, så om man nu tycker att man har förstått min affärsidé så behöver man inte se resten av klippet, bara den delen man förstår.... "

Det här var väldigt, väldigt, väldigt konstigt skrivet. Man vet ju inte om du kommer säga någonting mer intressant i klippet om man inte ser hela. Man kan ju knappast gissa att du kommer upprepa samma sak flera gånger och stänga av videon, och varför skulle man se om den delen man förstår?

Man kan väl för övrigt använda liknande tjänster där man faktiskt talar med samma person varje gång? Det är ju så vanliga psykologer fungerar exempelvis, så på det sättet är din tjänst inte ett dugg unik. Och angående hela kundnummergrejen så är det klart att det finns många människor med samma förnamn, men sannolikheten att två personer med samma för och efternamn ska gå i fällan att använda din meningslösa tjänst är ju försvinnande liten. Detta antar jag att du har märkt då jag misstänker att noll personer har ringt till dig för att seriöst nyttja din tjänst.

Sist men inte minst så har ju min Draknästet-lek ingenting alls att göra med mitt självförtroende, utan snarare med min fantasi. Och den överträffar ju definitivt din, eftersom du inte kunde komma på något bättre sätt att tjäna pengar på än att leka psykolog. Du utnyttjar folk som mår dåligt för att kunna tjäna pengar utan att egentligen erbjuda någonting alls tillbaka mer än din röst. Jag kommer inte att använda din tjänst, då jag redan är på Jorden och du har gjort långt ifrån tillräckligt för att göra mig intresserad av att investera i din tjänst. Så jag är ledsen Claes-Göran, men faktum kvarstår: I'm out.

PS. Jag skulle hellre investera i din jättefina kalender (http://classeslillablogg.wordpress.com/almanacka-2013). Den kan man åtminstone skratta åt. Dina försök att tigga pengar hos fjortonåriga tjejer (http://fotoday.devote.se/archive/757774/2011/10?page=4) är däremot inte lika roliga. Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: claes-göran olofsson

när du säger att du leker draknästet då tolkar jag det som att du inte är seriös i dina svar till mig heller, men när du skrivit svar på dom svar jag hade till dig så förstår jag inte vad det är för lek du leker, du skriver att du inte behöver vara det du leker, och det förstår jag när du inte har täckning för det du skriver....för det du gjorde när du tog beskrivningen om jedi-lekarna var att du sänkte dig själv till barnens nivå...och det är väl en nivå som jag anser att du ligger på.....och på det viset har du rätt..

det där du tar upp om 85-åriga britt-marie är konstigt, för jag tror inte många 85-åringar sitter och hjälper folk med it frågor, dels för att dom är 20 år över pensionsåldern, och om det nu skulle vara så att hon sitter och hjälper folk med it-frågor är det för att arbetsgivarna låter henne vara kvar, och varför låter dom henne vara kvar, jo därför att hon gör ett bra jobb...så är det med min tjänst med, om jag är dålig så ringer inte folk mer, om jag är bra så ringer folk mer....

tror du är en sådan människa som dömer folk efter utseendet, men vet du vad, - även om man klär apan i silkeskläder så är det likt förbannat fortfarande en apa.. om du ringer i 19 min så kan du ringa igen men då har du 20 min att ringa för, om du ringer mindre än 20 min en gång har du 20 min till att ringa för den andra gången....du skriver bara dom negativa sakerna som du tycker, men har inga svar på vad man kan göra bättre, då är min slutsats att du egentligen tycker att man inte kan göra det bättre....

och sen tar du upp att man kan prata med samma person om man går till en psykolog, men testa du att ringa en psykolog kl 22:30 eller 6:00 så får vi se vad som händer, plus att om du nu ska prata med en psykolog till det priset som jag begär så får du ingen valuta för pengarna, det kan jag säga, du får max 1 timme, men psykologer behöver mer tid för att veta mer vem du är och på så sätt få reda på mer vad som gjort att du är du.. och när du säger att "I m Out" kommenterar jag inte ens, för att jag ansöker inga pengar hos dig.

Svar: Du kunde inte på något sätt formulera din första mening på ett mer rörigt sätt, men jag tror jag förstår ändå. Jag tog ett exempel med jedi-riddarna för att det var jättesimpelt och jag ville ha det simpelt för att du skulle förstå. Ditt sätt att skriva påminner om någon som inte är allt för haj på att argumentera, eller egentligen göra någonting alls där man uttrycker sig språkligt, så jag höll det på en nivå som skulle passa min bild av dig.
Din tjänst påminner egentligen inte speciellt mycket om kundtjänstexemplet, då folk hade slutat ringa till en kundtjänst om den var dålig. Till din tjänst kommer folk aldrig börja ringa från första början, för den är värdelös.

Jag brukar ganska sällan döma folk efter utseendet faktiskt.

"om du ringer i 19 min så kan du ringa igen men då har du 20 min att ringa för, om du ringer mindre än 20 min en gång har du 20 min till att ringa för den andra gången..."

Hur många gånger kan denna procedur upprepas då? Och för att klargöra så skriver jag bara de negativa sakerna för att det inte finns några positiva saker. Det går definitivt att göra din tjänst bättre, framför allt genom att inte göra den alls.

Men hos dig får man ju absolut ingen valuta för pengarna alls, eftersom du inte ens är utbildad att hjälpa folk med personliga problem. En psykolog jobbar med att hjälpa människor, och säljer därför en fungerande tjänst. Menar du på allvar att du själv direkt när du svarar i telefonen första gången vet vem personen du talar med är och att du inte behöver någon som helst tid för att kunna lösa människans problem?

Och jo, du ansöker om mina pengar eftersom du gjort en video jag sett där du påstår att du kontaktar mig eftersom du vill lura mig att använda din tjänst. Så för tredje gången. I'm out!
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 01:29:00
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

måste tillägga att du svarar inte på mina kommentarer på min blogg exempelvis så jag kan se dina kommentarer, därför anser jag inte att dina kommentarer är ett svar eftersom du inte skickat detta svaret till mig personligen

2013-04-13 @ 01:31:01
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

tack för att du tyckte om min kalender

2013-04-13 @ 01:41:16
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

jag drar liknelsen om kundtjänsten för att man behöver inte veta hur folk ser ut för att få reda på dess kompetens...du skriver att det finns inga positiva saker om min tjänst och att den borde läggas ner överhuvud taget, men jag tycker likadant om din blogg men ändå finns den..tror du jag tar bort min tjänst för att bara lilla du tycker illa om den..
och lyssna noga nu...OM MAN RINGER EN GÅNG HAR MAN 30 MIN PÅ SIG ATT RINGA FÖR, OM MAN RINGER FÖR MINDRE ÄN 20 MIN KAN MAN RINGA EN GÅNG TILL OCH DÅ FÅR MAN RINGA FÖR 20 MIN TILL, SEN FÅR MAN INTE RINGA FLER GÅNGER DET DYGNET,OM MAN RINGER FÖR ÖVER 20 MIN EN GÅNG FÅR MAN BARA RINGA 1 GÅNG EFTERSOM DET SAMTALET RÄKNAS SOM ETT 30 MIN SAMTAL DÅ..

jag ansöker inte om pengar hos dig som drake, för du är en kund inte en drake...drakar är inga kunder..eftersom du inte tar del av min vinst på dom pengar jag tjänar som drakarna gör...du är ingen drake, men det du däremot är är en människa som inte vet hur en bra affärsidé ser ut

Svar: Men min blogg är ingen tjänst, och den är inte på något sätt beroende av andra för att fungera, så jag förstår inte varför du drar det som exempel? Ska du argumentera för din sak får du åtminstone försöka använda passande argument. Jag tror jag förstår, men vore det inte lättare att bara bestämma att man får ringa en gång om dagen i max 30 minuter? Nu kan man ju utnyttja ett gigantiskt kryphål i systemet och tjäna 10 extra minuter genom att lägga på precis innan 20-minutersgränsen är nådd?Du verkar ju ha fastnat i något alternativt universum där du är osäker på vad som är vad. Jag LEKTE drake eftersom jag ville såga din affärsidé från den infallsvinkeln. Däremot så gäller din affärsidé mig som privatperson (alltså människa, inte drake), och då ansöker du om mina pengar. Eller snarare så vill du ha mina pengar för ingenting. Jag tror faktiskt jag har ganska bra koll på hur en bra affärsidé ser ut. Hur mycket pengar har du tjänat på din fantastiska idé såhär långt?Jag vet inte ens om din sista kommentar betyder någonting eftersom den är så otroligt dåligt formulerad. Men du verkar alltså mena att en psykolog, vars jobb är att känna till hur människors psyke fungerar, har exakt lika bra koll på hur människans psyke fungerar som du har, fast du inte är utbildad psykolog? Bara för att klargöra: I'm still out.
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 02:18:58
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

du nämner oxå att jag ej har en psykologs kompetens, men jag har kunskaper som kompenserar en genomsnittslig psykologs kompetens vad gäller människokänning mm

2013-04-13 @ 02:37:41
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

bara för att du tycker att din blogg är bra betyder inte det att jag tycker den är bra, det var själva poängen att jag drog in din blogg i detta, och bara för att din blogg inte är en tjänst så får jag inte kritisera din blogg???? man kan tjäna pengar på bloggar och därför är det på ett vis en tjänst..

om man vill ringa i minus 20 min bara för att man vill ringa i 20 min extra så får man, det är så mitt system är uppbygt och bara man håller sig till den regeln så bryter man inte mot några regler, så jag vet inte var du vill komma med din diskusion.

jag pratar inte om hur många kunder jag har för att jag misstänker att du vill få reda på antalet för att du vill starta en liknande verksamhet baserat på hur jag svarar, så den frågan besvarar jag ej...

jag ansöker inga pengar hos dig eftersom jag personligen inte skrivit till just dig.

sen finns det saker som psykologer inte har ensamrätt på bara för att dom är psykologer, jag kanske är en bättre människokännare än vad en psykolog är, och när du säger ordet psykologer så buntar du ihop alla psykologer till en enda person, psykologer är olika och ger olika bedömningar och på det viset kan du inte säga att alla psykologer är likadana, när det gäller din blogg är jag ute med, tycker inte om den alls, "classe den store"

Svar: Självklart får du kritisera min blogg, men du missar fortfarande uppenbarligen hela poängen med att min blogg inte kräver andras inverkan för att fungera. Du förvränger mina argument så att det nästan blir som att försöka prata med någon som är döv...
Jag vill komma till att din regel är ganska dålig och lätt att utnyttja om din affärsidé skulle gå så bra som du själv tror. Men nu är ju idén dålig, så vi kan dra ett streck över det.

Vad av allt jag någonsin har skrivit ger dig över huvud taget minsta lilla intryck av att jag är intresserad av din affärsidé? Jag har gång på gång berättat att jag tycker den är usel, av den enkla anledningen att den är usel, så jag har inget som helst mål med att starta en liknande verksamhet. Och om du inte ens klarar av en enda konkurrent så visar det bara hur oerhört jättekass din tjänst är. Jag misstänker starkt att du tjänat noll kronor och noll öre på ditt halvbedrägeri.

Du har spridit din video till halva Sverige, så på sätt och vis har du visst vänt dig till mig. Men jag är glad att du insett att du inte kommer få pengar av mig.

Jag har aldrig någonsin påstått att alla psykologer är en enda person, det är din läsförståelse som inte räcker till tyvärr. I övrigt så använder du ju själv ordet psykologer, så du skulle ju i sådana fall göra samma misstag själv. Du får hemskt gärna vara ute vad gäller min blogg, för den är fortfarande ingen tjänst. Jag har inget mål med att tjäna pengar på den, eller ens få många läsare.

Din affärsidé är dålig, det har du själv märkt, och med tanke på ditt förmodat usla resultat under årets första kvartal så måste jag tyvärr säga: I'm out.
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 09:06:45
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: JP

Fattar inte att du ens bemödar dig att svara, Viktor. Det är som att banka huvudet blodigt mot en tegelvägg och samtidigt le och säga att man mår bra.
Jag funderade på en annan grej i hela detta 30-minuters upplägget. Tänk om en "patient" säger att den ska ställa sig framför tåget när det gått 29 minuter och 53 sekunder. Vad gör man då, som låtsaspsykolog?
Jag vet ju vad en riktig hade gjort.

Svar: Visserligen är han så dålig på att framföra argument och att uttrycka sig i text så man knappast förstår vad han menar, men det får mig att inse att jag trots allt inte är sämst i hela världen på alla saker. Det känns lite skönt på något sätt :)
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 09:42:19
Postat av: claes-göran olofsson

när en sådan person ringer får man ju bortse vid en sån regel vid en sån extremsituation, men jag tror inte efter att han har pratat med mig några gånger att han inte vill slänga sig framför ett tåg...och i det fallet skulle jag hänvisa honom till proffshjälp

2013-04-13 @ 10:00:44
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

jag är som sagt ett kompliment till psykologer eller ett steg innan man kommer till psykolog

2013-04-13 @ 10:01:30
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Annelie

Hahaha Viktor du ar bara bast!!!! Nu ska jag orka genom resten av kommentarerna.

Svar: Tack tack! Det kommer nog ta ett tag misstänker jag, jag brukar få läsa Claes-Görans kommentarer flera gånger för att ens kunna börja förstå någonting :(
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 17:47:12
Postat av: Annelie

Jag menar...bara orka igenom resten....

2013-04-13 @ 17:47:40
Postat av: claes-göran olofsson

när du säger att jag förvränger dina argument så det blir som om jag pratar till en döv så är det så att den enda skillnaden är att du inte är döv utan att du har väldigt svårt att förstå min idé.
tror du att jag tar denna diskutionen med dig för att jag vill att just du ska använda min tjänst? svaret är fel, jag tar denna diskutionen med dig bara för att du inte ska stå oemotsagd.
jag klarar av dig som konkurrent, men om jag berättar mina siffror för dig så varför ska jag då vara tyst för någon annan konkurrent, du verkar inte veta vad en konkurrent är...så du menar att jag ska berätta för kletig och pletig och siffrorna för min tjänst utan att veta hur dom siffrorna används?
vad spelar det för roll om man säger psykolog eller flera psykologer om man ändå klumpar ihop dom som en enda person? som du gör..
och vad ska du göra om du mot förmodan tjänar pengar på din blogg? ska du ta ut dom pengarna själv eller ska du kasta dom i sjön??du har ju reklam på din blogg om du inte visste om det....jag kanske måste ge dig en lektion varför det finns reklam på en blogg...
och jag har ännu ej haft igång min tjänst i 3 månader som du verkar tro, och när den väl kommer.... och det du skrev till annelie, jag förstår att du måste läsa igenom det jag skrivit pga din begränsade hjärna, för tror det är fel på din läsförståelse, ej min, eftersom mycket av det jag skrivit till dig har jag fått repetera för att jag ens ska få nåt svar på det. när det gäller din logik och dina åsikter om min tjänst....I am out... ps, du är förmodligen sämst på alla saker, det enda som kan få dig att heta viktor den store är om du väger lika mycket skit som du pratar..

Svar: Nej, jag förstår din idé till fullo, men den framstår ju inte som ett dugg bra för det. Det blir som att argumentera med en döv för att du konstant antingen medvetet missförstår det jag skriver, eller bara helt enkelt svarar på någonting annat.

Du får hemskt gärna ta diskussionen med mig oavsett anledning. Jag gillar att vinna argumentationer.

Jag menar att du kan säga hur mycket du har tjänat på din tjänst eftersom det inte borde spela någon som helst roll alls. Det har ingenting med konkurrens att göra, för alla seriösa företag sysslar ändå med någonting som kallas bokföring. Den kan vem som helst kolla upp via bolagsverket, och på så vis få fram exakta siffror, utan att behöva fråga.

Jag har aldrig klumpat ihop alla psykologer i världen, det är fortfarande bara din otillräckliga läsförståelse som får dig att tro det. Psykologer kan användas som samlingsnamn för en grupp människor, precis som man kan säga svenskar, amerikaner eller utomjordningar. Säger jag svenskar menar jag väl inte att alla svenskar är exakt likadana, eller hur?

Det vore väl trevligt om jag tjänade pengar på att blogga, men jag skulle fortfarande inte se bloggandet som en tjänst jag tillhandahåller. Detta på grund av att målet inte är att få så många läsare så att bloggen ger en inkomst, utan för att jag främst skriver för att jag själv gillar det.

Alltså snälla Claes-Göran. Du visar ju just nu bara upp typexemplet på hur en människa utan argument argumenterar. Personliga påhopp är aldrig speciellt bra, eftersom du genom att göra det bara dumförklarar dig själv. När jag läser din blogg så står det antingen klart att du har någon typ av diagnos (om så är fallet är jag ledsen), eller att du bara är sanslöst underlig. Och jag tycker faktiskt jag är usel på väldigt många saker, men jag är ju åtminstone uppenbart bättre på att argumentera än dig. Det är alltid något, även om det inte är svårt...
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 18:52:50
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Haha. Det här är ju helt fantastiskt.

Svar: Jag håller med! :D
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 20:17:06
Postat av: Ella

Claes-Göran Olofsson: jag tror att dina chanser att försöka framstå som en intelligent och sympatisk människa ryker ju mer du väljer att ge "svar på tal". Man får en bild av en snubbe med hybris och inte någon som är genuint intresserad av att faktiskt hjälpa människor. I'm out as well :)

2013-04-13 @ 20:20:50
Postat av: claes-göran olofsson

inte heller ella kan motivera på ett bra sätt varför min idé är kass, och inte heller kan hon säga vad man kan göra bättre, för eftersom ingen av er är drakar som är framgångsrika företagare så måste man ju kunna bevisa varför min affärsidé är dålig, drakarna behöver inte motivera varför dom tycker en idé är en dålig affärsidé för att dom har företag som bevis att dom är framgångsrika, men det har inte ni, viktor och ella, så därför måste ni motivera era påhopp, vilket ni inte kan...

Svar: Jag har ju förklarat väldigt noga varför din affärsidé är dålig, det är hela grunden till att du sitter här och försöker försvara dig... Och varför skulle man aldrig få ge kritik till någon bara för att man själv inte gjort samma sak bättre? Så fungerar inte världen...
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 21:07:17
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Claes-Göras Olofsson: Så att ha ett företag är bevis på att man är framgångsrik? Vad fantastiskt, då behöver jag ju inte motivera varför din affärsidé är urusel, för jag har nämligen ett företag! Jag kan då bara slänga fram detta nyfunna triumfkort. Hurra!

Dock tror jag att du kommer ångra dig och häva ur dig någonting som ingen kan förstå. Därför tänker jag tala om för dig varför din affärsidé har så många problem att den aldrig kommer att kunna stå på egna ben.
1: Det är någonting ruttet i att utge sig för att vilja hjälpa människor, när man egentligen bara vill tjäna pengar. Om du är intresserad av att finnas där för människor som har det svårt, så finns det en mängd hjälplinjer som människor kan vända sig till. Skillnaden här är att de inte tar betalt av "konsumenten" utan får bidrag, och även har någon form av kompetens i området.

2: Du krånglar till det för mycket. Ska man betala för en tjänst måste det vara enkelt. Istället för att ta ut en månadsavgift och göra så att en får ringa x antal minuter per dag, så kan du fundera på att istället ta betalt per samtal. Detta gör att månadsavgiften försvinner samtidigt som den som verkligen vill prata med dig, faktiskt känner att den inte behöver stressa igenom ett samtal bara för att få så mycket som möjligt sagt innan tiden tar slut.

3. Din personlighet förstör. Ditt behov av att ge svar på tal på det sättet som du gör, bevisar att du inte är lämplig att bedriva en sådan tjänst. Opponera att Viktor, eller jag för den delen, mår väldigt psykiskt dåligt. Du skriver att han "förmodligen är sämst på alla saker" och drar upp vikt. Detta är inte egenskaper som en självutnämnd 'människokännare' som dessutom ska fungera som en hobbypsykolog, bör ha.

Tyvärr, Claes-Göran, men det håller bara inte.

Svar: 1. Spot on Ella.2. Spot on Ella.
3. Spot on Ella.
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 21:31:27
Postat av: claes-göran olofsson

nu missförstår du grovt vad jag menar ella, jag skrev faktiskt framgångsrika företag, dvs att du kan jämföra ditt företag mot en drakes företag som pumpar in flera 100 miljoner eller miljarder i omsättning per år, och där tror jag med 100 % säkerhet att ni inte ligger.

svar på dina frågor.

1. dom hjälpnummerna får bidrag ja, men hindrar det mig från att tänka att jag kan vara ett komplement till dessa hjälplinjer, om du klankar ner på folk som verkligen tjänar pengar på folk så ska du nog först och främst klanka ner på företag som verkligen tjäna pengar på folk, dom som utnytjar folk i asien som billig arbetskraft mm mm.

2. en månadsavgift är det bästa sättet för tillfället eftersom att jag är nystartad, när jag fått mer omsättning kan jag använda ett sånt betalningssystem, för att ta betalt per minut kostar pengar eftersom jag då måste sammarbeta med min teleoperatör...plus att det blir dyrare för kunden att ringa, som bara kan prata med mig bara i 10 timmar i månaden istället för 15.

3. han använder inte min tjänst och då jag inte vet något om han som privatperson som jag gör om han hade använt min tjänst så går jag bara efter det han skriver, och när han skriver som han har gjort så är det min bedömning... vi diskuterar min tjänst... han har inte ringt mig...förstår du skillnaden?

2013-04-13 @ 21:53:09
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: JP

Alltså, jag skiter fullständigt och högaktningsfullt i denna man. Viktor, sluta ge människan mer reklam.
Clas-Bertil, eller vad du nu heter, ta din kassa idé och var någon annanstans. Vi vill läsa Viktors blogg !!!! Behöver vi din hjälp, så ... Gud hjälpe oss!!!

Svar: Jag vet inte om jag ger honom speciellt mycket reklam. Det är ju bara ni som läser min blogg som får se detta, och jag tvivlar på att det räknas som reklam :)
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 21:56:55
Postat av: JP

Å du Vktor, du är definitivt inte sämst på allt. Du roar ju mig, bättre än någon annan.

Svar: Nåja, jag omvärderar då. Näst sämst är jag tydligen ;)
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 21:58:36
Postat av: claes-göran olofsson

jag bara försvarar min idé från viktors påhopp han har gjort innan, och nu ellas påhopp

2013-04-13 @ 22:02:21
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Svar till Claes-Göran: Om du inte vill att folk ska missuppfatta vad du skriver, så bör du lära dig att uttrycka dig på ett bättre sätt. Du säger "drakarna behöver inte motivera varför dom tycker en idé är en dålig affärsidé för att dom har företag som bevis att dom är framgångsrika". Företag som bevis (på) att de är framgångsrika, är inte detsamma som att ha ett framgångsrikt företag. Återigen: uttryck dig bättre, så slipper vi missförstånd.

Svar i punktform:
1. Varför ska jag behöva klanka ned på andra företag när jag har för avsikt att kritisera din affärsidé? Om jag exempelvis kritiserar Moderaterna för deras politik, så behöver jag ju inte kritisera alla partier bara för att mina argument ska vara giltiga. Jag kan helt enkelt välja vad jag vill lägga fokus på. Men ja, dessa företag har en massa kritik att hämta hos mig, men nu pratar vi om din idé.

2. Det jag menade är att du ska ta bort begränsningen och istället låta folk prata med dig exakt hur länge de vill, och sedan ta betalt efter det.

3. Nej, du vet ingenting om honom, vilket tar fram det vidriga i ditt uttalande om att han förmodligen är sämst på allt. Om ni diskuterar din tjänst och du häver ur dig att han förmodligen är sämst på allting, så går ju debatten över till att vara personangrepp på Viktor... Förstår du skillnaden?

Viktor: Sorry för att jag våldgästar ditt kommentarsfält på detta sätt, men jag verkar inte kunna sluta.

Svar: Det är helt cool. Det är riktigt trivsam läsning :)
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 22:50:25
Postat av: claes-göran olofsson

företag bevisar att dom är framgångsrika genom att dom är större än andra företag, dom har mer marknadsandelar, på så sätt kan man jämföra hur framgånsrika dom är...det enda sättet vill jag påstå...

1. du ska kritisera andra företag för mitt företag är nystartat och då kan man ej kritisera på samma sätt som med ett företag som är mer etablerat. mitt företag är inget parti, det är ett företag, jag arbetar på ett sätt som fungerar tills det inte fungerar längre, och det fungerar mycket bra så jag behöver ej ändra mitt upplägg.

2. men med det sättet blir det både dyrare för mig, och för kunderna, är mer kostnadseffektivt för mina kunder att ha ett abbonemang än att folk betalar i minuten...folk kan bara prata max 10 min med mig om kostnaden är 10 kr per min, men nu kan dom prata i 30 min per dag i 30 dagar, 100 kr per månad, vad väljer du då???? av dom 2 förslagen jag gav dig?

3. jag tror att du måste följa hela debatten mellan viktor och mig, för jag missförstår inget, men jag tror att du gör det eftersom du missförståt saker som jag eller viktor skrivit i olika sammanhang, du får nog tyvärr läsa om alla diskutioner jag och viktor haft igen..tror du är partisk och är på viktors sida

2013-04-13 @ 23:18:00
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Claes-Göran: Fast nu var det inte så du formulerade dig i början. Du sa "dom tycker en idé är en dålig affärsidé för att dom har företag som bevis att dom är framgångsrika", vilket innebär att en person har ett företag som bevis på att de är framgångsrika. Det är INTE samma sak som att ett företag är framgångsrikt och det är därför jag tipsar dig om att du ska lära dig att uttrycka dig så att man förstår vad det är du faktiskt menar, annars blir det väldigt krångligt för dig då alla kommer att fortsätta att missförstå dig.
Finns det någon lag på att man inte kan kritisera företag som är nystartade på samma sätt som ett som har funnits länge? Inte? Nej, då kan man alltså göra så som jag har gjort. Det är väl utmärkt om man får kritik och kommentarer i början så att man kan optimera sin affärsidé.

Jag har läst allting, och jag är på Viktors sida på grund av att han har bättre argument, och för att jag genuint tycker illa om din affärsidé. Jag känner inte Viktor, såsom du har fått det att framstå genom att kalla mig för hans kompis i din blogg/på din hemsida/whatever. Jag ställer mig på den sidan jag tycker har rätt, och i detta fall är det Viktor.

Du måste lära dig att hantera kritik om du ska ha ett företag. Och återigen så verkar det som att information inte riktigt når hela vägen fram hos dig, så istället för att be mig läsa igenom allting ni har skrivit, så skulle jag faktiskt hänvisa dig att göra det.

2013-04-13 @ 23:29:37
Postat av: claes-göran olofsson

dom har företag för ett bevis på att dom är framgånsrika för att själva företagen är framgångsrika, jag vet nog mer vad jag menar än vad du "tror" att jag menar..
man kan kritisera ett nystartat företag, men då måste företaget man kritiserar ha haft så lång tid på sig att företaget kan analysera vad man kan göra bättre, min affärsidé är unik eftersom jag är unik och det är för tidigt att göra en sån utvärdering än, och det vet jag mer än du eftersom det är jag som har företaget och inte du....visst är det bra för nystartade företag att få kritik, men då ska det vara kritik som företaget kan bli bättre på, och eftersom jag inte ser att ni har nått bättre alternativ till den kritik ni ger så är er kritik otroligt obefogad, för ni saknar erfarenhet och kompetens för sådana uttalanden..
du verkar vara mer viktors kompis än min eftersom du försvarar han oavsett vad han än sagt innan, tror du måste läsa alla diskutioner igen mellan viktor och mig...så du inte bara tar saker ur luften...
jag vet nog mer om vad jag har sagt till viktor än vad du gör, tror du måste läsa alla diskusioner igen, inte bara 1 gång till utan 3 gånger så du inte bara hoppar in i någon diskution du inte vet något om från början..

Svar: Nu är ju visserligen detta ett svar till Ella, men jag svarar ändå för du har så fel.
Det spelar ingen roll om du vet vad du menar mer än vad någon "tror" du menar. Du måste kunna framföra dina argument på ett sätt som folk förstår, men det klarar du inte av. Därför blir det konstant missförstånd.

Din affärsidé är inte speciellt unik. Det har ju funnits så kallade hotlines, och andra sätt att lura folk på pengar, i många år.

Vi saknar kompetens och erfarenhet att göra såna uttalanden? Vi får väl uttala oss om ditt företag om vi nu vill, det krävs ingen kompetens för att få tycka saker. Och du bör för övrigt inte tala om kompetens eller erfarenhet, eftersom du själv saknar det för att kunna klara av att hjälpa människor med verkliga problem.
Viktor Den Store

2013-04-13 @ 23:47:08
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Mulla Omar

Jag har två frågor: Hur taxerar du denna inkomst? Kan du på något sätt redovisa den för skatteverket?

2013-04-14 @ 00:14:50
Postat av: claes-göran olofsson

jag förklarar min tjänst bra, till och med skriftligen och muntligen, till och med flera gånger i videon så såna som ni ska förstå, sen så säger du i samma svar att min tjänst inte är unik, du talar ju emot dig själv, då vet du ju hur min tjänst fungerar om du nu kan avgöra om den är unik eller ej..
när ni nu kritiserar min tjänst som ni nu gör så måste man ha täckning för det man kritiserar för, ni saknar kompetens, kunskap, erfarenhet ja allt som måste till för att en normal människa ska ta er på allvar, och eftersom ni saknar allt detta och säger det ni säger så tar jag er kritik för vad det är..en massa smörja...jag tvingar ingen att ringa..vill folk ringa av fri vilja så får dom, jag hycklar inte med min bakgrund..

Svar: Men... va?! Jag har ju sagt att jag förstår hur din tjänst fungerar. Jag förstår, och den är sämst. Däremot är det svårt att förstå mycket av det du skriver, då sin svenska inte är speciellt bra.
Vi kritiserar din tjänst för att vi inte tycker den är bra. Det behöver man ingen speciell utbildning för att få tycka. Man behöver inte vara utbildad polis för att tycka att mord är en hemsk sak.

Vad finns det över huvud taget med dig som gör att man skulle ta dig seriöst?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 00:20:26
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

mulla omar, svara mig genom min blogg istället, där svarar jag dig på dom frågorna...jag vill ej ta över ettparons blogg alltför mycket

2013-04-14 @ 00:23:48
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ni förstår inte vad ni själva frågar, därför förstår ni inte mina svar....
nu vill du komma bort ifrån huvudämnet i vår diskution genom att diskutera om mord är rätt eller fel bara för att du själv ser luckor i dina argumment och vill diskutera om annat....
mina svar är seriösa....men jag har svårt att prata med någon som leker dragon den utan erfarenhet måste jag erkänna, då blir diskutionen ej seriös

Svar: Nej, Claes-Göran. Vi förstår inte för att du är dålig på att uttrycka dig i ord. Snälla tvinga mig inte att visa exempel på när du skrivit smått obegripliga saker.
Jag ser inga luckor i mina argument, utan jag tog återigen ett exempel för att visa hur dumt ditt argument var. Du är den som försöker fly eftersom du måste ha förstått för länge sedan att du förlorar den här argumentationen?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 00:36:42
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

visa mig dom argummenten så kan jag steg för steg förklara för dig vad jag menar, jag ska försöka använda så enkla ord som möjligt...hur flyr jag??? det är inte jag som började diskutionen om mord som du nyss gjorde

Svar: Okej, jag ger dig några exempel på när du har uttryckt dig med direkt dålig eller på annat sätt obegriplig svenska:

1. "när du säger att du leker draknästet då tolkar jag det som att du inte är seriös i dina svar till mig heller, men när du skrivit svar på dom svar jag hade till dig så förstår jag inte vad det är för lek du leker, du skriver att du inte behöver vara det du leker, och det förstår jag när du inte har täckning för det du skriver..."

2. "du nämner oxå att jag ej har en psykologs kompetens, men jag har kunskaper som kompenserar en genomsnittslig psykologs kompetens vad gäller människokänning mm"

Ja, det finns egentligen så mycket att jag inte orkar med det. Det är inte specifika argument där din svenska är otillräcklig, utan faktiskt för det mesta.Diskussionen om mord är inte på något sätt att fly, det var bara ett exempel för att styrka mitt argument (vilket du själv gjort när du skrev om Carola). Du däremot har flytt undan från flertalet av mina argument när du insett att jag har haft rätt. Så har varit fallet exempelvis när jag nämnde att man kan kolla upp företags siffror, samt när jag förklarade hur ordet psykologer kan användas som samlingsnamn för en grupp. Du söker febrilt efter nya infallsvinklar till nya argumentationer när du inte finner tillräckliga svar på mina argument.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 00:48:31
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Är du på riktigt, Claes-Göran? Jag bryter ihop här. Vi förstår din affärsidé, men vi förstår inte vad det är du försöker få fram här eftersom att det inte går att förstå dig- om man inte är du själv. Det spelar ingen roll hur mycket du (OBS: enligt dig själv) förklarar, för du besitter inte förmågan att göra dig begriplig för andra än... ja, dig själv.

Svar: BINGO!
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:07:23
Postat av: claes-göran olofsson

1. vet du vad den meningen/meningarna betyder? kort och gott såhär...du säger att du lekte dragon den,men jag utövar min tjänst på allvar, jag hade hellre fått kritik av en erfaren företagare med mångårig företagserfarenhet bakom sig, och inte få kritik från en pojkspoling som ej är torr bakom örona som leker dragon den.
2. med det menar jag att jag kompenserar psykologer genom att vara ett första steg innan man kommer till en traditionell psykolog, jag har en annan bakgrund än vad många psykologer har, därför är jag ett bra komplement, man kan även använda min tjänst och gå till en psykolog samtidigt....förstår du nu?
jag flydde inte undan när jag nämnde carola, för den saken kan man ej diskutera från olika synvinklar än om vi diskuterar ämnet mord, mord kan vara bra oxå.....te.x om man mördade hitler innan han hann gasa ihjäl många judar hade det varit ett bra mord....en sån infalsvinkel finns och man kan diskutera mord hur länge som helst.. du hittar inga infallsvinklar för när du gör det så kommer du alltid bort från ämnet....... jag tycker du med är oklar i dina Argument, men jag väljer inga enskilda meningar, för du är oklar i nästan allt du skriver.

Svar: Ja, det kan jag förstå, men jag får ju ge dig kritik i alla fall. Det är helt upp till mig, och du kan inte göra någonting åt det egentligen...
Japp, varför skrev du inte så från början?

Man kan hitta exakt lika många infallsvinklar om Carola som man kan om Hitler, det handlar enbart om fantasi. Ditt exempel är därför, återigen, värdelöst. Vi kan ju med lätthet konstatera att fler människor har förstått min argumentation än din. Det är din läsförståelse och ditt språkbruk som är otillräckligt. Därför förstår du inte vad jag skriver, och ingen förstår vad du skriver.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:17:23
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ella, du förstår ingenting för du har läst det viktor skrivit och då rör det ihop det i din hjärna så till slut förstår du ingenting om allting

2013-04-14 @ 01:19:19
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Claes-Göran: Nej, jag förstår ingenting för du är helt oförmögen att uttala dig i skrift! Detta till skillnad från Viktor, som faktiskt kan det väldigt bra.

Viktor, vad säger du? Ska vi starta en verksamhet dit man kan ringa och få hjälp? Det kan fungera som ett komplement till en psykolog, eller dit man vänder sig innan man uppsöker en psykolog. (Claes-Göran kommer att ta detta seriöst)

Svar: Tja, varför inte. Claes-Göran har ju redan gett oss idén, så nu kan vi ju sno den rakt av och tjäna dubbelt så mycket pengar, eftersom vi kan arbeta i skift! :D
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:37:33
Postat av: claes-göran olofsson

du får för dig att fler förstår vad du skriver här för att folk håller med dig här.....fel, om vi hade haft samma diskution på min blogg hade situationen sett annorlunda ut, där hade folk get sig på dig, och inte tvärtom, men skillnaden är att du ej hade kunnat ta någon diskution där för att du hade möts från kritik från fler håll än vad jag gör här...
hitler dödade med nazisterna över 6 milj judar, carola är typ bara riskkändis, jag tror nog hitler har påverkat mer människor mer än carola gjort, dom sakerna hitler gjorde väcker nog starkare känslor hos folk än vad carola gör som är en ensam sångerska...frågor om dödsstraff kan komma på tal när man nämner mord, men ej om man nämner carola..

Svar: Nej Claes-Göran. Du har fått kritik på din egen blogg också, vilket du ju vet om eftersom du besvarat kommentarerna där. Dessutom så förstår fler mig eftersom jag skriver bättre än vad du gör. Det hade jag gjort även på din blogg, så fler hade förstått mig även där. Du hade kunnat göra en rikstäckande undersökning om detta, jag vet att jag har rätt.
Dödsstraff kan komma på tal alltid. Ett överdrivet tydligt exempel, bara så att du kan förstå (OBS! DETTA ÄR INGENTING JAG TYCKER!): Carola är så dålig att hon förtjänar dödsstraff
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:38:06
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ella, skilnaden mellan mig och ni är, att ni leker, jag är seriös

Svar: Och trots detta så vinner vi argumentationen?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:39:29
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ni sa ju att ni tyckte att idén var kass ju? om ni skulle starta en sån linje så leker ni bara och flamsar medan folk vill prata allvar om sina problem

Svar: Nej, vi kan ju vara seriösa även om vi tycker idén är usel...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:41:29
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

nu pratar du ju om dösstraff och carola och mord mer än jag gör och det bevisar att du har slut på argument och på så vis så vill du hellre prata om mord på carola...det är en extrem åsikt som många inte tycker, inte ens du själv att carola är så dålig att hon fötjänar dödsstraff, men om man pratar om mord kan man ju prata om dödsstraff är mord eller inte, en mer normal tankegång... på min blogg och på min facebook tycker mina vänner att du inte är i min klass att argummentera eftersom du förlorar alla diskutionerna vi har..
hur får du ihop att du tycker att min idé är usel, ändå så kan ni vara seriösa och använda min idé?

Svar: Förlåt Claes-Göran, det här kommer låta taskigt, men jag måste fråga: Låtsas du vara såhär dum för att provocera, eller är du såhär fasansfullt ointelligent på riktigt?
Exemplet med mord har ingenting att göra med slut på argument eller ej. Det var fortfarande ett exempel jag tog för att du skulle kunna förstå bättre, ett exempel som du besvarade med ett annat argument. Det har absolut ingenting med slut på argument att göra. Det är som att du över huvud taget varken förstår svenska eller hur man bygger upp en argumentation.

Jag kan inte tänka mig att dina vänner kan tycka att du har vunnit någon argumentation vi har haft, för du har hittills varit så dålig på att argumentera så det knappast blir en argumentation över huvud taget. Det är som att prata med ett barn...

Det går väl att göra saker som man tycker är dåliga också? För att det är roligt till exempel...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 01:56:24
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Claes-Göran: Syftar du på din privata Facebook, eller gruppen "Classes lilla blogg"? Om det är din privata Facebook du menar, så är den full av vänner till dig som således är partiska. Om du syftar till gruppen "Classes lilla blogg" så finns där ingenting om denna lilla diskussion vi har. Genom att spana in ditt kommentarsfält på bloggen så ser man också att det inte alls är så att folk tycker att Viktor "förlorar" diskussionen.

Ett exempel på hur man kan vara seriös trots att man utgår från någonting uselt: jag skriver just nu en uppsats på universitetet där jag ska utgå från en teori som handlar om självkontroll. Denna teori har visat sig ogiltig och den är helt enkelt urusel. Trots detta skriver jag denna uppsats på ett väldigt seriöst sätt, då det är mina studier som står på spel. Samma gäller således om vi skulle sno din idé, då det skulle vara vårt jobb och ett jobb bör man nog ta seriöst, va?
Som jag skrev inom parentes i kommentaren som handlar om att sno din idé, så framgick det tydligt att jag inte var seriös när jag sa det, men att du ändå skulle tro det. Jag kan garantera att vi inte vill sno din idé, då vi redan har poängterat hur extremt dålig den är.

2013-04-14 @ 02:15:12
Postat av: claes-göran olofsson

jag refererar till min facebooksida som är min privata facebooksida, och jag har lagt upp inlägget om hur diskutionen har varit och alla som kommenterat där tycker att ni är ute och cyklar......och om dom personerna skulle gått in på min blogg och kommenterat, då hade det inte varit roligt att heta viktor eller ella...
att du skriver en uppsats om en usel teori får mig att tänka att den teorin måste vara lysande om du nu själv tycker den är usel eftersom allt som är bra är uselt i dina öron........tror din självbild är otroligt usel däremot och det påverkar dit omdömme

2013-04-14 @ 02:26:37
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

Claes-Göran: Nej, men vad gulligt! Kan du inte bjuda in denna kopiösa mängd vänner i debatten? Jag tror nämligen inte alls att det är så som du säger, då du redan har ljugit om vad kommentarerna på din blogg säger.

Huruvida min självbild är usel eller inte, påverkar ju inte faktumet att teorin har visats ogiltig i en mängd forskning, eller hur? Min självbild har ju inte konstruerat denna forskning.

2013-04-14 @ 02:35:15
Postat av: claes-göran olofsson

jag sa att om dom hade varit på min blogg så hade ni fått se på andra bullar, sen skulle jag hemskt gärna vilja träffa både dig och viktor ansikte mot ansikte så vi tre kan avgöra vad vi menar

Svar: Vi finns uppenbarligen båda i Stockholm, men jag ser inte meningen till det...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 02:43:03
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Ella

" på min blogg och på min facebook tycker mina vänner att du inte är i min klass att argummentera eftersom du förlorar alla diskutionerna vi har". Ser du, nu ljuger du igen! Du säger själv att det går att se på din blogg, men det gör det ju inte!

Jag tror inte att ett möte skulle leda till någonting mer än ännu mer meningsskiljaktigheter oss emellan. Om du, trots detta, ändå är intresserad så finns jag i Stockholm!

2013-04-14 @ 02:48:30
Postat av: claes-göran olofsson

dom komentarerna kan bara jag se eftersom att vissa delar i min blogg är lösenordssyddat, så var det med det..........jag bor i gbg

Svar: Ah, jag har också lösenordsskyddade kommentarer på min blogg. Jag har fått 800.000 (japp, du såg rätt) kommentarer från olika människor där 100% påstår att jag har vunnit argumentationen. Detta har även styrkts av diverse statsråd från världens alla hörn.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 03:05:37
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: Kaffehörnan

Haha vilka megalånga kommentarer. Tar fram mätstickan 3 km lång haha.

2013-04-14 @ 03:12:31
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Undrar hur många kunden grabben har.

Svar: gissningsvis 0. De få kunder han eventuellt skulle kunna ha är det mycket synd om. På mer än ett sätt...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 03:17:13
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se
Postat av: Ella

Claes-Göran: Först säger du att kommentarerna finns på din blogg. När jag sedan ifrågasätter detta säger du att OM dina vänner hade varit på din blogg och kommenterat, hade vi fått se på andra bullar. När jag pekar ut att du faktiskt säger att det finns kommentarer på din blogg som säger att vi förlorar argumentationen, så ändrar du dig återigen till att säga att det faktiskt finns kommentarer på bloggen MEN att de är hemliga. Ett: wordpress har ingen sådan funktion, så att man kan göra vissa delar (i detta fall kommentarer) lösenordsskyddade.
Det hade varit en grej om du är tvungen att godkänna kommentarerna först, och det således ligger en mängd kommentarer och väntar på att bli godkända. Så är heller inte fallet. För att bevisa detta skrev jag en kommentar och kollade huruvida den blev godkänd direkt eller ej, och det blev den givetvis.

Det är inte fint att ljuga.

Svar: PANG. Rätt i krysset! :D
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 03:21:56
Postat av: claes-göran olofsson

jaha, nu är du it expert oxå ella....såhär är det, att jag kan skriva hemliga inlägg, vilket jag har gjort, det är bara vissa ip-nummer som kan se dom inläggen som jag har godkänt...den funktionen funkar oxå på sidor jag har..det är tragiskt att den enda räddningen i dina argument är att säga att jag ljuger, det är inte fint att beskylla folk att ljuga

Svar: Claes-Göran, får du över huvud taget ut någonting av det här? Det måste ju bara kännas förnedrande?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 03:35:20
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

med lösenordsskyddade inlägg menar jag att bara vissa ip-nummer kan se mina hemliga inlägg alltså som jag väljer att godkänna

Svar: Ja, jag har ungefär likadant. Fast lite tvärtom på ett annat sätt...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 03:55:57
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

vad jag får ut av detta? kanske att jag får bevis på min överlägsenhet gentemot er.........föresten är du kär i ella????? du verkar vara kär i ella som du håller på och fånar dig

Svar: Din överlägsenhet? Vad spännande jag känner mig nämligen hyperintelligent i ditt sällskap. Det är den största anledningen till att jag fortsätter argumentera... Tyvärr är jag inte kär i Ella, jag vet faktiskt inte ens vem hon är.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 03:59:26
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ni är mytomaner både du och ella..................ni små turturduvor..

Svar: Nej. Har du ingenting mer att komma med bör du nog gå och lägga dig. Du skämmer bara ut dig just nu...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:01:48
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

tror ni är kära i varandra............eller du är kär i henne, om du känner dig hyperintelligent i mitt sällskap beror det säkert på att jag lär dig saker viktor...........fast du är svårlärd, det måste jag säga, trög är ett bättre ord

Svar: Jag vet inte ens vem hon är. Men du får tro vad du vill, du har ju levt i din drömvärld hela tiden... Du har faktiskt inte lärt mig någonting alls, mer än att det är svårt att argumentera vettigt mot folk som inte kan argumentera alls. Att du kallar mig trög är det ju inte ens någon idé att besvara egentligen, för innerst inne så förstår till och med du att jag visat prov på klart högre intelligens än du.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:10:26
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ha ha ha.................du är rolig du viktor......det enda du kan komma med är att du är bättre att argumentera än mig......men du säger inte hur??? som vanligt, tomma ord och inget innehåll, du har rätt i att du inte lärt dig nåt.......du är extremt svårlärd......du borde gå o lägga dig

Svar: Vadå hur? Jag kommer med vettiga argument som jag presenterar på ett vettigt sätt. Du kommer med skitdåliga argument (eller ingenting alls), som du presenterar med ett språk som var undermåligt i mellanstadiet. Det enda du hittills visat att du är duktig på är att fabricera din egen sanning. Menar du på allvar att du inte själv förstår att du har förlorat och nu bara gör dig själv till åtlöje?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:18:17
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

tycker du är den största clown som har på dig ett par alldeles för stora byxor, och det enda du får i ansiktet är massa pajer hela tiden, det är nog en väldigt bra liknelse på hur du argumenterar

Svar: Kan du då inte göra oss alla en tjänst och presentera allt detta material till någon som är expert på hur man argumenterar?
Det här kommer ju låta otrevligt, men det kan inte hjälpas, jag måste fråga: Är du mentalt normalutvecklad, eller har du något fel på övervåningen?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:29:28
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

du viktor, kan inte vi två träffas, bara du och jag......bestäm en tid o plats, typ en parkeringsplats eller så.......så ska du få se på (censur)

Svar: Sa du just det där?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:40:59
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ja...........det gjorde jag faktiskt

Svar: Okej. Nej, jag är inte så intresserad av att träffa dig på en parkeringsplats, oavsett vad som skulle hända där. Ett möte med dig erbjuder mig ingenting intressant...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:46:32
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ja, det gjorde jag...............din lilla fegis

Svar: Jag har inget behov av att träffa dig. Faktiskt inget alls, men det har inget med feghet att göra.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:47:20
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

denna diskutionen är över..........du kallade mig utvecklingsstörd......mer eller mindre, då gick du över gränsen........adjö

Svar: Jag frågade bara om du hade en normalfungerande hjärna, vilket jag helt ärligt tycker var en befogad fråga med tanke på den nivån du valt att lägga debatten på under de senaste timmarna. Men jag är mycket glad om du äntligen väljer att ge upp diskussionen. För din egen skull kunde ingenting mer gynnsamt hända... Adjöken!
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 04:51:35
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

jag ger inte upp, jag sätter bara en gräns hur jag tycker folk ska bli behandlade på nätet.. och jag diskuterar inte med folk som kallar mig utvecklingsstörd, där är gränsen nåd. om du vill få det du vinner diskutionen för att du inte kan uppföra dig är en sak, men att sjunka så djupt att skriva att folk är utvecklingsstörda där går gränsen... jag slutar debatten pga en sak, att jag blev kränkt, och jag fortsätter inte debatten för jag anser inte att du inte är värdig att debbatera mot helt enkelt..i mina ögon vann jag hela debatten och du kan säga vad du vill, men jag är den enda i denna debatten som visar vad skåpet ska stå genom att avsluta den med huvudet högt.....jag vägrar fortsätta prata med någon som säger att jag är utvecklingsstörd..detta blir mina sista ord i denna debatten, och det är pga att du inte kan uppföra dig....."den enda storhet du kan uppnå är den hög med skit som du spyr ut dig" hej då för alltid

Svar: Hej då Claes-Göran. Jag gillar hela din skeva världsbild och ditt sätt att höja dig själv till skyarna. Jag kallar hellre någon utvecklingsstörd än hotar någon, som du gjorde med ditt larviga parkeringsplats-trams. Du får gärna anse att du vann, men både du och jag vet innerst inne att så inte var fallet. Tack för att du i alla fall på så många sätt bevisade att min bild av din tjänst stämde till punkt och pricka. God natt.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 05:13:43
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: JP

Tack och lov. Är det verkligen över?? Jag kan knappt tro det.

Svar: inte jag heller. Det kommer säkert igång igen...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 15:10:27
Postat av: ..

Fan det är ju synd om gubben han är ju efterbliven.

Svar: schh, han blir arg när du påpekar det...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 15:17:47
URL: http://stepinto.blogg.se
Postat av: ..

hittade just hans fantastiska musik också HAHA

Svar: Visst är den bra? :)
Viktor Den Store

Postat av: Annelie

ahhhh antligen over. Ligger dubbelvikt pa golvet och grater !!

Svar: Jag beklagar att jag fått dig att gråta :(
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 15:32:54
Postat av: måns

läst igenom allt som skrivits och jag tycker att tjänsten är riktigt bra, what is wrong whit you guys

go classe go

Svar: Tjänsten är dålig och ett sätt att utnyttja människor på. Och Classe är antingen en briljant skådespelare eller bara obegripligt korkad. Jag vet ärligt talat inte vilket som är mest troligt...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 19:51:30
Postat av: måns

jag har läst allt som ni skrivit mellan varandra och jag tycker classes tjänst är toppen

bry dig inte om dom classe
go classe go

Svar: Hahahaha Classe din dumma fan, jag kan se att detta är skrivet från din IP-adress! :D
Härdsmältan i din hjärna är så roande att jag inte vet var jag ska ta vägen!
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 19:53:55
Postat av: JP

Hahaha, jag dör fanimig lite nu. Är han schizofren???
Ja, vad ska man säga? Han kan ju ringa sig själv.

Svar: Jag har en jätterolig konversation med honom på sin hans blogg nu. Den är så briljant att den måste bli ett inlägg sen. Helt makalös kille! :)
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 20:30:56
Postat av: JP

Där kan man snacka om ett fel som är trasigt. Måste kolla in hans blogg då. För att se vad problemet är. :)

Svar: Problemet, alltså problem i singular? Nu var du nog väldigt positiv i ditt tänkande. Det finns nog mer än ett problem ;)
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 20:45:20
Postat av: Ella

Hahaha!! "Djurparken ringde"! Åh, tack för underhållningen Classe!

Svar: Är han inte underbar på något sätt? :)
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 20:50:16
Postat av: JP

Så svårt sjuk kille. Han behöver ju hjälp. "Jag pratar inte med dig, Viktor" ... Å sen fortsätter han i det evinnerliga.
Han kallade mig för din kompis, vilket glädjer mig. Men sen skrev han att jag var en 'han' å då blev jag inte så glad längre ;)

Svar: Han kallade med för "henne" tidigare :(
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 20:55:28
Postat av: Ella

men trots min hönshjärna så kan ju även en blind höna få i sig ett korn ibland, jag har kollat runt på classes blogg och finner den mycket bättre än din viktor.

från och med nu håller jag med classe i alla frågor

Svar: Classe, jag kan fortfarande se att det är du som skrivit dessa kommentarer...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 21:03:05
Postat av: JP

ja, hoppas att classe förlåter oss för att vi har trackat honom, vi tycker du med viktor ska säga förlåt till classe.

förlåt classe för att vi alla är så dumma och fåniga och behandlat dig illa

Svar: Classe, jag kan fortfarande se att det är du som skrivit dessa kommentarer...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 21:04:49
Postat av: JP

Å låna förihelvete inte mitt alias din blåsta jävel!!!! Viktor känner mig nog bättre vid det här laget, så han fattar att det inte är jag som någonsin skulle skriva sä där. Kioskmongo och jubelidiot i samma kropp=Classe Bängbula.

Svar: Jag börjar nästan bli orolig för Classe. Han måste vara psykiskt sjuk på något sätt ju, så jag blir typ lite illa till mods... :/
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 21:11:48
Postat av: Ella

okej, jag erkänner, det är viktor här, jag är både viktor, jp, ella i en och samma person, hurra för claes-göran den store, som är ärlig och som bara är en person, inte hela 3 stycken som jag viktor har låtsat mig vara, detta är sista gången jag låsas vara ella

Svar: Alltså Claes-Göran, vad är ditt fel egentligen?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 21:24:27
Postat av: JP

Man utger sig inte för att vara JP om man inte ÄR JP!!!

2013-04-14 @ 21:24:39
Postat av: JP

jag är jp, men jag är inte ip på samma gång, jag är pippi, nej, det är jag inte heller.......hjälp, jag vet inte vem jag är

Svar: Det märks att du inte har koll på någonting alls...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 21:34:37
Postat av: JP

Jag tror att vi får göra som man gör med oönskat pack, ignorera så slutar han snart.
Så, Viktor min vän, vad har hänt sen sist då? Byggt några torn med Mulla? Dissat Dessie? Lekt detektiv much?

Svar: Mulla har lekt detektiv, och jag vet nu mer om dig än du nog vill att jag ska veta. Så jag håller det hemligt :)
I övrigt så var jag på bio i helgen och såg Oblivion med Tompa Cruise. Den var hygglig, men inte på något sätt briljant. Dessie klarar av att dissa sig själv utan problem. Hur står det till själv?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 22:18:04
Postat av: JP

Jag vet att ni vet så, ... Vi lämnar det. ;)
Jo, här är det lugnt. Har inte hänt något världsomvändande.

Svar: Skönt det. Förändring är oftast människans fiende ;)
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 22:23:27
Postat av: JP

Sant, sant.

2013-04-14 @ 22:25:56
Postat av: Mulla Omar

Jag är för bra för mitt eget bästa när det kommer till att hitta personer

2013-04-14 @ 22:41:10
Postat av: Ella

Hahahaha! Classe, du måste väl ändå förstå att alla vet att det är du som skriver kommentarerna? Jag menar, bara för att du lider av vanföreställningar, så innebär inte det att alla andra också gör det.

Svar: Tyvärr verkar han inte förstå någonting alls, hur simpelt det än är :(
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 22:42:44
Postat av: mulla omar

jag är knäpp ja, jag vet vem jag är, men ibland pratar jag med mig själv i tredje person

Svar: Classe för fan...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 22:48:43
Postat av: claes-göran olofsson

går med på att träffa någon eller några av er, så vi kan göra upp, viktor är för feg för att träffa mig..

Svar: Varför ska vi ens göra upp? Du har förlorat intelligensmässigt, och om du vill slåss så tror jag ärligt inte att du skulle ha en chans mot mig där heller...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 22:50:20
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

ha ha............men vill du slåss så kan vi ses viktor, jag längtar efter att få träffa dig din lilla dyngjohan....men du vågar aldrig

Svar: Jag vill inte slåss, för jag vill inte skada dig. Jag tycker redan synd om dig, och våld skulle knappast göra att jag tyckte mindre synd om dig. Det handlar inte om feghet utan det handlar snarare om sunt förnuft, något du verkligen saknar.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 22:53:26
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

du är så feg du, kanske en av dina vänner kan slåss i ditt ställe....om du känner att du är så feg att du ej ställer upp själv

Svar: Jag säger ju att det inte handlar om att vara feg. Är det något som vore fegt så vore väl det att låta någon annan slåss istället. Men vad skulle du få ut av att slåss?
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 23:26:38
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

kanske att jag fick ge dig 2 fina blåtiror, och samtidigt få dig att veta hut din lilla dyngjohan

Svar: Jag tror du skulle misslyckas med båda dessa saker. Misslyckanden verkar ju vara lite av din grej...
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 23:41:02
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

tror inte jag att jag skulle göra....skulle faktiskt vara jättekul att se dig i två blåtiror............men du är ju för feg som sagt så du misslyckas ju att komma

Svar: Nej, jag är inte feg. Men jag vill inte slå någon som är underlägsen. Det är aldrig roligt att slå "nedåt", det är bara fegt, och jag vill inte vara feg. Du har för övrigt missuppfattat ordet "misslyckas", men jag får väl ha överseende med det. Du har ju klart större språkbrister som är viktigare att ta tag i.
Viktor Den Store

2013-04-14 @ 23:45:55
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

det är tydligen ditt enda argument att jag skriver dåligt, vilket jag inte alls gör...............och vilket vi har pratat om 1000 gånger

Svar: Jag har ju haft en miljon argument, men du kan inte besvara något av dessa. Och jo, du skriver dåligt. Det är fakta, det är inte ens en åsikt.
Viktor Den Store

2013-04-15 @ 00:12:49
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: claes-göran olofsson

fakta är att du är extremt trög och det är något vi oxå diskuterat 1000 gånger, men det är fakta däremot

Svar: Nej, det är ingen fakta. Presentera gärna någon fakta i det ämnet dumbom...
Viktor Den Store

2013-04-15 @ 00:23:05
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Postat av: JP

Mulla: för ditt eget bästa. Jag du skulle nog leva lyckligare om du inte visste allt om alla. Då hade du ju exempelvis fortfarande trott att jag var en het 20-åring ;) ;)

2013-04-15 @ 06:50:31
Postat av: Fresse

Haha detta kan vara det bästa jag varit med om, nästan bättre än när Dessie blockade dig.
Clabbe Göran jag vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag älskar dig och att jag älskar din ide. Jag har skrattat konstant i ungefär en kvart nu så om jag någon gång tänker ta livet av mig så kommer jag ringa dig och förhoppningsvis känna att livet är lite för gött om karaktärer som du finns.
Jag undrar också lite över dina fightingkunskaper om det nu skulle vara så att ni möts. Du ser ut som en lajvare, stämmer detta och om det stämmer kan ni inte ha ett tornespel snarare än en mesig fight?

Och Virre, har jag fått något nick på din blogg? typ som Mulla omar eller fisabsorberaren, om inte är jag djupt besviken. Jag tycker också att du ska sluta tracka ner på Clabbe, jag tror att om du kollar på videon igen så kommer du förstå hans affärsidé och möjligtvis vilja investera

Svar: Hahaha, du är Fresse fattar du väl!
Viktor Den Store

2013-04-16 @ 00:09:33
Postat av: Mia

HAHAHA!

Tackar så ödmjukt för den mycket fina underhållningen som går att hitta i detta kommentarfält. Skulle egentligen behöva packa i skrivande ögonblick, men skjuter nog på det en stund till. Vore kul att läsa igenom allt och få se el crazy grande (classe, men det behöver jag nog egentligen inte understryka)bli dumförklarad igen.

Svar: Läs på du! :) Det riktigt dumma finns på hans blogg :P
Viktor Den Store

2013-04-26 @ 12:16:04
Postat av: Lilly

Det här är det bästa jag har läst på väldigt länge. Ren och skär underhållning, jag applåderar!
Jag lyssnade naturligtvis på Classes vackra musik i bakgrunden upprepande gånger under tiden som jag läste igenom allt detta... Fantastiskt! ;)

Svar: Du har väl inte missat att det pågått under ännu längre tid på Classes egen blogg?
Viktor Den Store

2013-06-04 @ 20:24:32
Postat av: Lilly

Nej då, det har jag sett. Mycket roande, den här Claes-Göran är ju sannerligen ett original!

Svar: Japp... Man undrar lite hur han har överlevt i hela 31 år när han har en intelligensnivå som skvallrar om att han mycket väl skulle kunna gräva med en gaffel i alla eluttag han ser.
Viktor Den Store

2013-06-05 @ 01:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0